יום ראשון, 13 באפריל 2014

שבוע העיצוב חולון 16-19 אפריל 2014

שבוע העיצוב חולון 2014 יתקיים בחוה"מ פסח בתאריכים 16-19 באפריל עם מגוון אירועים ותערוכות לכל המשפחה ויימשך בכנס מקצועי בין ה 22/4- 24/4.
שבוע העיצוב בחולון הוא אירוע שנתי, הנערך בפעם הרביעית, ומתקיים כחלק מחזונה של העיר חולון להיות מוקד לאומי לעיצוב וזירה בינלאומית לחדשנות בתחום זה. כמדי שנה מתמקד שבוע עיצוב חולון בחשיפה ובמתן ביטוי לעיצוב ולמעצבים בישראל.
במרכזו של השבוע עומדת תערוכה חדשה ומקורית במוזיאון העיצוב חולון: "משחקים במוזיאון העיצוב", בגלריות העירוניות יתקיימו תערוכות עיצוב וכך גם ברחבי העיר, במתחם HIT ,במרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, בקניון חולון וב'פיטרו'. במתחם המדיטק יתקיימו פעילויות עיצוב לקהל הרחב.
"משחקים במוזיאון העיצוב"התערוכה "משחקים במוזיאון העיצוב" במוזיאון העיצוב חולון, תציג ותחקור שני שדות מתוך רבים אחרים בהם פועלים מעצבים לילדים : שדה האיור העכשווי ועולם מגרשי המשחקים.
התערוכה תוצג בין התאריכים 16/4/14 – 9/6/14 במסגרת שבוע העיצוב חולון ולאחריו. אוצרי התערוכה הם : גלינה ארבלי ויובל יובל סער.
התערוכה מבקשת להציג את האופנים בהם מאפשרים יוצרים צעירים לפרוס כנפיים ולעוף אל מחוזות הדמיון - אל ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, בין אם על ידי קריאת איורים בספר או תוך כדי ישיבה על נדנדה בגן המשחקים. מסע זה מתאפשר כשהוא מעוצב בשימת לב קפדנית על ידי מתכננים, מעצבים, מאיירים ואדריכלים ששמים אל מול עיניהם את הילדות והמשחקיות כערכים שאין להתפשר עליהם.
דמותו של הילד באיורבחלל הראשון (הגלריה התחתונה) תוצג תערוכה שאצר יובל סער, העוסקת בדמותו של הילד בשדה האיור המקומי, כפי שהוא משתקף ב-24 ספרים ילדים עכשוויים. 24 הסיפורים שמוצגים בתערוכה ״משחקים במוזיאון העיצוב״ מציגים סוגים שונים של ילדים, של ילדות ושל ההורים שלהם; של חלומות, חששות, פנטזיות ופחדים. אלה סיפורים שדומים לסיפורים שהופיעו בספרי ילדים מזה שנים, אולם  מה שמייחד אותם הוא האיורים שמופיעים בהם, מלווים את העלילה, מאירים צדדים נוספים שלה ומוסיפים שכבות ורבדים נוספים של משמעות שלא קיימים בהכרח בטקסט הכתוב.

מגרשי המשחקים כעולם ההולך ונעלם
בחלל השני (הגלריה העליונה) תוצג תערוכה שאצרה גלינה ארבלי, העוסקת בהיכרות מחדש  עם עולם מגרשי המשחקים ההולך ונעלם. גן המשחקים הינו הביטוי הממשי של עולם הדמיון, הדרך בה ניתן לאפשר הנאה ממשית. גנים אלו נועדו לתת תשובה לצורך של הילדים לשחק באוויר הפתוח, לנוע בחופשיות ולחוש בחדוות המשחק והתנועה במרחב. הפעילות של הילדים על מתקני המשחק תורמת להם בתחום המוטורי, החברתי, הרגשי והקוגניטיבי. 
בחלל זה מוצגת תמונת מצב של המרחב המשחקי והעירוני מרגע היוולדו אי שם בין המאות ה-16 וה-17 ועד ימינו, תוך התייחסות לצמיחתו של המרחב המשחקי העירוני  מגנים לפארקים ציבוריים דרך שטח מוגדר ועד למרחבי הרפתקאות. לצד ההיסטוריה העולמית, נציג את יוצרי ומתכנני גני המשחקים, שאולי כמו הגנים הנעלמים, גם הם כמעט ונשכחו.
אינטראקציה בין חולון ולונדוןבתווך, בין שני העולמות הללו ייחשף בתערוכה פרויקט אינטראקטיבי חדש, במסגרתו  יוצבו  שתי עמדות זהות במוזיאון העיצוב חולון  ובמוזיאון העיצוב בלונדון שיאפשרו למבקרים בחולון ובלונדון לחלוק עולם וירטואלי משותף, במקביל. כחלק מהפרויקט, שמתקיים הודות לתמיכת תוכנית ה-BIARTS  לחילופי תרבות של המועצה הבריטית, משרד החוץ ומשרד התרבות והספורט בישראל יוצג לרגל שבוע העיצוב יחד עם המעבדה לאינטראקציה של HIT יוכלו המבקרים בשני המוזיאונים  לצייר, לסרוק ציורים ולגלות מה קורה להם כשהם נשלחים לעולם וירטואלי משותף. על הציורים הסרוקים תפעל מערכת חוקים המחקים חוקים פיזיקאליים בעולם האמיתי. העולם הווירטואלי שנוצר נמצא בתנועה מתמדת, כך שהציורים יעברו מחולון ללונדון וההפך שוב ושוב. התנועה תאפשר למבקרים ליצור במשותף, ציורים המתייחסים לציורים הקיימים - ואף להתכתב זה עם זה באמצעות ציור.
במהלך ימי חול המועד הכניסה לתערוכה במוזיאון תהיה ללא תשלום בחסות בנק הפועלים במסגרת פרויקט "פועלים למען תרבות, יופי וטבע בישראל". 
בנוסף, תוצגנה במתחם מוזיאון העיצוב שתי תערוכות אופנה:Piece of mind - תערוכת מיצבים של אביזרי ראש שעוצבו במיוחד בהשראת הדמות נונה שלאנט (רוני שוקרון) על ידי 15 מעצבים ישראלים, לצד צילומים של הצלם עידו וולפמן.
- The Renaissance of Men Style קולקציית בגדי גברים על טהרת הצבע השחור של מעצב האופנה מעוז דהאן ("נובוריש דוג"). למידע נוסף אודות תערוכות אלה - לחצו כאן.
תערוכות בגלריות העירוניות - הכניסה ללא תשלוםבגלריות שברחבי העיר יתקיימו התערוכות הבאות:
בגלריית המשכן בית מאירוב תוצג התערוכה "פלטפורמה", תערוכתו הראשונה של מעצב הנעליים, עודד ארמה. בתערוכה זו יציג ארמה את קולקציית קיץ 2014 ואת תהליכי העבודה ליצירת הקולקציה. כמו כן יוצגו שיתופי פעולה אמנותיים של ארמה עם אמנים ומעצבים מובילים בהם דינה שנהב, זוכת פרס משרד התרבות לשנת 2014, האמן רונן רז ואחרים. אוצר התערוכה הינו ד"ר גיא מורג צפלביץ.

בגלריית החווה תוצג התערוכה "תור הזהב" – הצוללת אל חוויית הילדות של כל אחד מאיתנו ובוחנת כיצד צובעת הנוסטלגיה את זיכרונות הילדות שלנו בזהב, ומכסה במעטה נוצץ צלילים וקולות מעולמות אחרים. העבודות בתערוכה, פרי שיתוף פעולה ייחודי בין האמנים סמי די ורונן שהרבני, משחקות על קו התפר בין זיכרון למציאות ומביאות למפגש המערער על מיתוס הילדות הזהובה. אוצרת התערוכה הינה שירי שוץ חקלאי.

תערוכת החוצות בשדרות דב הוז "הומור בראש חוצותאותה אוצר יורם א. שמיר, תציג מגון רחב של כרזות, פרסומי חוצות אשר היוו מכשיר עיקרי להעברת מסרים של גופים פוליטיים, כלכליים ותרבותיים לפני עידן המדיה האלקטרונית.

בגלריית "חנקין" תוצג התערוכה"מכתמים", בה תציג דליה ברקי מעצבת טקסטיל וצילום ומרצה במגמה לעיצוב טקסטיל בשנקר, עבודות המשלבות בין טכניקות עטור טקסטיל וצביעה לבין צילום והדפס דיגיטאלי על בד וניר.

בגלריית ויטרינה במכון הטכנולוגי חולון תוצג התערוכה "פקס ישראליאנה". אוצרי התערוכה, אסף כהן וגו'אנה אסרף, מציגים אוסף של יצירות מודרניסטיות ישראליות מקום המדינה ועד 1977. המציגות את הלך הרוח של התקופה: מינימליסטית, מתומצתת, סוציאליסטית, בניסיון למצוא את המכנה המשותף, שבין סך כל תחומי הביטוי של היוצרים המודרניסטים שפעלו בישראל.

"העיצוב יוצא לרחוב" הינו פרויקט ייחודי של המכון הטכנולוגי חולון לרגל שבוע העיצוב בחולון.  במסגרת הפרויקט יציגו סטודנטים מהפקולטה לעיצוב מיני תערוכות במרחב האורבאני בעיר חולון: קניון חולון, בבתי עסק ברחובות סוקולוב ושנקר בעיר, במתחם המדיטק ועוד.
כך למשל, בקניון חולון יוצגו סוסי נדנדה התלויים מעל ראש הצופים באווירה ובהשראת קרוסלה בלונה פארק. עוד יוצג בקניון שלב חצי הגמר "תוכנית ריאליטי לכיסאות" בו יוצגו 5 כסאות ישנים אשר עברו מניפולציות שונות. ליד הכיסאות  יוצב קלפי בחירות כאשר הקהל יתבקש להצביע ולהשפיע על הזוכה.
כיכר וויצמן בעיר ורחבת מוזיאון העיצוב חולון יהפכו ל 4 ימים למתחם משחקי ילדות מהרחוב בעיצוב חדש. קלאס, 5 מקלות, דמקה, חמור, תופסת, גולות ועוד יהפכו לאטרקטיביים היום בדרכים גרפיות ותלת ממדיות.
ברחובות העיר ובגני סיפור תתקיים "ספריית פופ אפ". זוהי תערוכה נודדת של ספרי ילדים עם איורים של סטודנטים מ HIT המחוברת לאופניים. בעת הגעת הספרייה למקום היעד היא נפתחת ל מספר זרועות הפרוסות לעיני הצופה המאפשרות לו קריאה באמצע הרחוב.
"צעצועים לבעלי חיים" הינה מיני תערוכה שתוצג בשתי חנויות ברחוב שנקר. בתערוכה יוצגו עיצובים חדשניים למוצרים לבעלי חיים, הן מוצרים שפותחו לאזור הבית והן צעצועים למשחק בחוץ.
"אנימציה פעם והיום", בספריית מדיטק חולון יוצגו על מסכים מספר סרטוני אנימציה שנעשו במחלקה לתקשורת חזותית במכון, לצד פנקסי אנימציה המיועדים לדפדוף של הצופה ולחשיפתו לדרך בה עשו סרטי אנימציה בעבר.
עוד יציגו הסטודנטים את "וירוסים במתחם" – השתתפות "מחתרתית" בתוך חללי מוזיאון העיצוב  והמדיטק. כך למשל מעקות צדדים יהפכו למתקן תרומה של כסף לעמותה, עמדה להכנת מטוסים מנייר ושיגורם ועוד.

כמידי שנה תתקיים תערוכת "באמצע" של המחלקה לעיצוב תעשייתי, אשר כשמה כן היא, מתקיימת באמצע שנת הלימודים ומציגה חתך רוחבי של כלל פעילות המחלקה. התערוכה כוללת קרוב ל- 200 עבודות סטודנטים מהשנה האחרונה, שעוצבו ודגמיהם נבנו ע"י הסטודנטים במגוון רחב של קורסים, שיתופי פעולה עם חברות מסחריות ושיתופי פעולה עם ארגונים חברתיים וקהילתיים. התערוכה תתקיים בנמל יפו.
חברת "פיטרו" באזור התעשייה חולון מצטרפת אף היא לחגיגות שבוע העיצוב בחולון ומשיקה  מיצב אינטראקטיבי בשם "משחק מנהלים".
משחקי המנהלים של היום אינם עוד משחקים קטנים ומהודרים היושבים על שולחנו של המנכ"ל.
הם נמצאים בכל מקום בסביבת העבודה, שהפכה למגרש משחקים של רעיונות ושל חדשנות.
בתוך חללי התצוגה של פיטרו, יוכלו המבקרים לחוות ולגלות מוצרים יצירתיים ומפתיעים מעולם הריהוט המשרדי העכשווי תוך כדי פעילות ומשחק בניחוח של ילדות.

במתחם המדיטק יתקיים בימי שבוע העיצוב חולון מתחם מעצבים צעירים בו ייקחו חלק מעצבים מתחומים שונים.
שבוע העיצוב חולון 2014: 16.4.2014 – 24.4.2014
מגוון אירועים ותערוכות בעיר לכל המשפחה בחול המועד פסח: 16.4.14 – 19.4.14
מפגשי עיצוב בינלאומיים: 22.4.14 – 24.4.14 





האירוע באתר עיריית חולון: http://www.holon.muni.il/Lists/List6/DispForm.aspx?ID=1596

אין תגובות: