יום ראשון, 16 בספטמבר 2012

פסטיבל סוכות עולמי בנתניה

מתי?
2-3.10.2012 בשעות 17:00-22:00

היכן?
בפארק אגם החורף בנתניה

בחול המועד סוכות, משפחות מוזמנות לבקר במתחם הסוכות הגדול ביותר בעולם וליהנות משלל הפעלות ומופעים במסגרת "פסטיבל סוכות עולמי", שיתקיים בין התאריכים 2-3 באוקטובר 2012, בפארק אגם החורף בנתניה מ- 17:00-22:00.
הפסטיבל ביוזמת משרד ההסברה והתפוצות מתקיים בשיתוף בית התפוצות ועיריית נתניה - הכניסה חופשית!
.
במתחם הסוכות הגדול ביותר בעולם יתארחו קהילות יהודיות מרחבי העולם ויציגו את סיפוריהן באמצעות הפעלות חווייתיות, מיצגים, תערוכות ושדרת טעמים ענקית מכל העולם.


על הבמה המרכזית : משה פרץ וליאור נרקיס
במרכזו של הפסטיבל, שפתוח לקהל הרחב ללא תשלום, תוצגנה עשרות סוכות המייצגות קהילות יהודיות מרחבי העולם, ביניהן קהילות מארה"ב, מרוקו, טוניס, ארגנטינה , ברזיל, אתיופיה, אוסטרליה, בריטניה , איטליה, צרפת , גרמניה, תורכיה , רוסיה ודרום אפריקה.

כל סוכה תאפשר הצצה לסיפורה של הקהילה היהודית מאותה מדינה באמצעות תכני סיפור הקהילה, תערוכות אימג'ים ואביזרים, הפעלות חווייתיות, מופעים וסדנאות יצירה מכל העולם.
הסוכות יתפרסו במבנה של מבוך והמתחם כולו ירכז עשרות סוכות ובכך יהיה הגדול ביותר בעולם. כל סוכה תעוצב בסגנון מסורתי עם נגיעה הקשורה למדינה שאותה היא מייצגת ותאפשר חגיגה של חוויות מכל תפוצה. בנוסף, יוכלו המבקרים לבקר בשדרת טעמים מהתפוצות בה יועמדו 15 דוכני מאכלים מכל העולם שימכרו במחירים עממיים. בין מתחמי הפסטיבל ימוקמו במות בידור, הפעלות לילדים וסדנאות יצירה.

משרד ההסברה והתפוצות יקיים במקום פעילות אינטראקטיבית העוסקת בחיזוק הקשר עם יהודי התפוצות. הקהל יוכל לשלוח ברכות שנה טובה ליהודים בכל רחבי העולם, באמצעות פעילות אינטראקטיבית של מסכי מגע. כמו כן, בכל יום ייערך חידון מיוחד ששאלותיו יפרסו בכל רחבי הפסטיבל על גבי עמודים מיוחדים, ובין העונים נכונה יוגרלו מכשירי IPAD 2 

במתחם בית התפוצות יוכלו באי הפסטיבל להציץ ולחוות בגלריה למשפחה אב גע דע תערוכה אינטראקטיבית על השפה העברית, עם העתקים מדויקים של המיצגים וההפעלות בתערוכה, כמו כן, יוכלו להשתתף בסדנא "מיצב משפחתי" – בהשראת העבודות של חנוך פיבן. בסדנא יוצרות המשפחות את הדיוקן המשפחתי שלהן תוך שימוש בחפצים יומיומיים. עבודות היצירה של באי הפסטיבל יצטרפו אל אלפי הדיוקנאות המרכיבות את המיצב האמנותי הענק שיצר חנוך פיבן והוא מוצג בבית התפוצות. בנוסף יוקמו במתחם בית התפוצות עמדות מחשב ובהן תינתן הדרכה כיצד לבנות עצי משפחה ויחולקו בהן תקליטורים, באמצעותם יוכלו באי הפסטיבל, לבנות את עצי המשפחה שלהם ולהעבירם למאגרים של בית התפוצות.

מתחם נוסף ייחודי הוא מתחם העיר נתניה שיבטא מגוון רחב של עדות וקהילות המתגוררות בעיר. בתוך המתחם תיבנה סוכה מסורתית וכשרה למהדרין בה יופיעו מיטב הכוחות המקומיים בתחום התרבות.
על הבמה המרכזית של האירוע יתקיימו הופעות של משה פרץ וליאור נרקיס. כמו כן , בכל יום יתקיימו מופעים מיוחדים לילדים ביניהם: יובל המבולבל, מיקי, הדוד חיים, טל מוסרי ועוד.

אין תגובות: