יום שישי, 31 ביולי 2009

משחקי יוגורט ושוקו

http://www.muller-israel.co.il/tevaGame/

http://www.bokershock.co.il/chocoshock09/default.asp

גם תנובה וגם טרה מנסים לקרר לנו את הקיץ ביוגורט ובשוקו ובעזרת פרסים.

שני משחקי המחשב מבוססים על מהירות כאשר שמות המותג כל הזמן רצים ומעופפים לעיני המתמודד.

תנסו אולי תזכו בפרסים: בשוקו שוק אפשר לזכות בקונסולת WII

ובטרה הפרס הראשון במשחק של יוגורט מולר זה חופשה ל 4 אנשים באגם גרדה בצפון איטליה

המשחקים מיועדים לדתי לגיל הנוער או הילדים בעלי ידיים זריזות עם הרבה זמן.

המשחק של מולר מנסה להיות קצת חינוכי ומלמד מספר עובדות עם דגש על כך שהיוגורט הוא דבר טבעי.

המסר המרכזי של שוקו שוק הוא משקה שוקולדי כאשר צריכים מנת עזרה ראשונה של מרץ להתעוררות.

Stand Up

יש הרבה תוכניות אירוח, יש הרבה תוכניות קומדיה, ויש סטנד אפ, אדם אחד עומד מול הקהל ומספר בדיחות על עצמו ועל הקהל.

מזכיר לכם מישהו? אני בטוח שחשבתם על ג'רי סינפיילד שמופיע באמצע הקטע

אז גם 11 שנה לאחר שהפרק האחרון של סינפיילד הוקרן בטלוויזיה עדיין רבים (כולל אני) חושבים שזאת אחת התוכניות הקומיות הבלתי נשכחות.

האיחוד של הדמויות של סיינפלד לתוכנית אחת הייתה שאלה של זמן, וכעת כאשר כל השחקנים מרגישים רצון לשחק שוב ביחד (הם היו רק חברים לעבודה ולא חברים גם במציאות). אז כל הדמויות יתאחדו בתוכניתו של לארי דיויד בדצמבר השנה. מעניין איך הדמויות התפתחו 11 שנים אחרי (אני בטוח שהם נשארו עדיין נוירוטיות ומצחיקות)

איזו דינאמיקה בסט הצילום, חבל שהאיחוד הוא חד פעמי.

יום רביעי, 29 ביולי 2009

שיר אחרון לשירותרום

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000485455&fid=821

אז לאחר 30 שנה, הסתיים המפעל של האגודה למען החייל, שיר ותרומה לחיילים.

שנת 2008 למעשה הייתה השנה האחרונה שבה התקיים השירותרום. כאשר ההכנסות היו 4 ומשהו מיליון ש"ח וההוצאות היו 3 מיליון כך שנטו נשאר רק 1.6 מיליון שקל.

לצערי הקטע הנ"ל לא מצחיק, למרות שבקטע המצורף  הופיעו כחלק מהשירותרום של שנה שעברה, שני הסטנדאפיסטים שזה המקצוע הצבאי שלהם (קומיקאים).

אתר האגודה למען החייל http://www.awis.org.il/

אציין שזה היה כיף כחייל סדיר להתארח באתרי הנופש של האגודה למען החייל (בגבעת אולגה ו/או באשקלון) וכן זה תמיד מדהים לראות בשטח את ה"דודות של האגודה למען החייל"

בינגיאהו BING YAHOO

http://www.bing.com

http://www.searchenginejournal.com/microsoft-bing-yahoo-search-industry/12112/

אז מס' 3 ומס ' 2 בחיפוש באינטרנט משלבים זרועות כנגד מס' 1 - גוגל.

יאהו ומיקרוסופט הסכימו לשתף פעולה במשך עשר שנים בתחום החיפוש באינטרנט כאשר טכנולוגיית החיפוש היא של מיקרוסופט (בינג) וחלק ניכר מהרווחים יגיעו ליאהו בהתחלה. תהליך ההטמעה המלא של הטכנולוגיה ייקח זמן ויתפרס על מספר חודשים בהם יעברו חלק מאנשי הפיתוח של תחום החיפוש מיאהו למיקרוסופט.

בינתיים מיקרוסופט משתמשת בקהל הרחב כדי לבדוק את הטכנולוגיה שלה, לגבי התאמה של שאילתות חיפוש ומילות חיפוש על דף, כלומר מהם מילות הקישור שמשתמש חושב כדי לסווג אתר.

http://www.searchenginejournal.com/microsoft-bing-yahoo-search-industry/12112/

למעשה תחרות זה דבר טוב, ובמקרה הזה תשתפר יכולת החיפוש של בינג כתוצאה מהבאת אנשי החיפוש של יאהו.

יום שני, 27 ביולי 2009

וולט דיסני

כל שנה אולפני וולט דיסני בשיתוף פיקסאר משיקים הרפתקה חדשה מונפשת

והשנה הסרט למעלה UP

בפוסט זה דווקא אתמקד יותר על הסרטים שנמצאים בפיתוח והפקה מתקדמים:

צעצוע של סיפור מס' 3

ישוחרר ביוני 2010, אנימציה ממוחשבת ממש מדהימה, תנועות חלקות, והצעצועים שוב קמים לתחייה

מרץ 2010

טים ברטון מביים את ג'וני דפ בעליסה בארץ הפלאות

והנה הגרסה המצוירת משנת 1951

נראה לי שלאולפני דיסני לא היה קיום ללא יכולותיה של אולפני פיקסאר

צפייה מהנה

Google Books game

http://books.google.com/googlebooks/game/

במשך עשרה הימים הקרובים תערך תחרות בכתובת למעלה (באנגלית)

של חיפוש והתנסות במנוע חיפוש הספרים.

זה בעצם תרגול שימוש במנוע החיפוש

ואפשר לענות רק על 4 שאלות מתוך שאלות פשוטות ועדיין להיכנס להגרלה

יום שבת, 25 ביולי 2009

תחרות אומנותית של סרטוני וידאו

http://www.youtube.com/hp

תנאי התחרות בעברית:

http://hpyouonyou.realitydigital.net/terms/il-terms.aspx

חברת גוגל עורכת תחרות העלאת וידאו אומנותיים ל YOUTUBE, כאשר כל אחד יכול לייוצר סרטון, או רמיקס ללא זיהוי פרצופו או פרצופים אחרים באורך דקה. אפשר לזכות בפרס ראשון של 40,000 דולר, כאשר סך פרסי התחרות שווה ל 300,000 דולר

נחמד שיש חברה בינלאומית, שמעודדת יצירתיות, הבעה, ותורם לתרבות רב לאומית,

(ובנוסף על הדרך מפרסם את עצמו)

ההשתתפות ללא תשלום

פסטיבל בת ים לתיאטרון רחוב

http://www.bat-yam.muni.il/show_item.asp?itemId=4071&levelId=58120&itemType=0

בדיוק בעוד חודש מהיום ב 25-27 באוגוסט יתקיים בבת ים כמידי שנה, פסטיבל בתים הבינלאומי לתיאטרון רחוב, זוהי כבר מסורת של 12 שנה. והשנה נדמה לי זו השנה ה 13

אפשר להתרשם מהמיצגים של שנה שעברה. (מיצג מלאכים, לוליינות טרפז)

השנה מוטיב הפסטיבל הוא "חזרה של המשחק לרחוב".

יופיעו ליצנים, לוליינים, מופעי קרקס, תיאטרון בובות וכו'

ואני בטוח כמו מידי שנה הטיילת בבת ים תהיה עמוסה צופים ואנשים שמגיעים מחוץ לבת ים לראות את הפסטיבל.

בקיצור יהיה חם ומגניב (ועמוס מאוד) במיוחד שהשנה יש גם את האלפון השקוף שכבר מרכז עניין רב אצל הבת ימים.

http://www.bat-yam.muni.il/show_item.asp?itemId=4063&levelId=58120&itemType=0

אתר העירייה לאירועים נוספים ויש עוד הרבה:

http://www.bat-yam.muni.il/#

שרות אינטרנט סגור

זה לא נעים לקבל הודעה באימייל ולקרוא ששרות אינטרנט כזה או אחר נסגר.

לפני כשבוע קיבלתי הודעה כזו.

שרות POPFLY של מיקרוסופט http://www.popfly.com/

שאפשר ביצוע MASH UP של נתונים יסגור את שעריו ב 24 לאוגוסט השנה.

השרות אפשר איחוד מידע ונתונים ממספר מקורות מדיה כמו פייסבוק, טוויטר, פליקר, ורשתות מידע נוספות ויצירת תוכן מאוחד לדף או שרות או משחק מחשב.

כמו כן השבוע קראתי באינטרנט ששרות נוסף של מיקרוסופט עומד להסגר, SOAPBOX

מיקרוסופט רצתה להעמיד את מרכז הוידיאו והעלאות סרטונים שלה כמתחרה ראוי לשרות ה YOUTUBE. אך גם שרות זה עומד להפסיק את ההרשאה לעלות תכנים חדשים.

אולי זה סוג של סינון של הברירה הטבעית של השוק העסקי, רק החזק והראשון שורד, לדברים שאין להם הצדקה כלכלית, או מודל עסקי הגיוני, נחתכים במצבים של משבר כלכלי.

זה לא נעים לראות שירותי אינטרנט נסגרים (לפני כמה חושים נתבשרנו על סגירת אתר GEOCITIES) מצד שני אולי סגירה של שירותי אינטרנט מסוימים תביא שירותים טובים אחרים במקומם.

יום שישי, 24 ביולי 2009

יופלה

אני מאוד אוהב את הפרסומות של יופלה (אבל מבחינת מוצר אני דווקא מעדיף את דנונה)

הפרסומות של יופלה הם בעלות מקצב נכון, עם הרבה ניצבים, כאשר רובם הגדול מפזזים, שרים ורוקדים. תמיד זה באנגלית מעורבבת עם מספר מילים בודדות בעברית. הפרסומות חוזרות שוב ושוב על שם המותג, והם רוצים לתת חוויה של מספר שניות וריגוש של משהו אחר, בינלאומי, ומרענן.

לפחות עברו מהוצאת לשון למשהו יותר תרבותי למצב אופראי. YYY יותר גדול יותר פאן

בוליווד בפרסומת ליופלה

כל הפרסומות מכילות במרכזן את הצבע האדום הבוהק, המתקשר עם המותג, והפרסומות באות במסר שאכילת היוגורט כל כך טעימה, והיא כיפית, ולפעמים אפילו דיאטטית לפעמים.

אני יכול להגיד שזה כיף לראות את הפרסומות הללו, אבל לאכול יוגורט קרמי אולי קצת פחות.

יום רביעי, 22 ביולי 2009

חגיגות העשור

http://messenger.il.msn.com/

http://www.windowslive.com/Desktop/Messenger/Campaign/TenYear

http://www.blogger.com

השירותים החברתיים חוגגים עשור.

החודש (יולי 09) שרות המסנג'ר חוגג עשור

ובחודש הבא שרות בלוגר של GOOGLE באמצעותו אני כותב שורות אלה יחגוג עשור

אז לאחר שיש להם 10 שנות לימוד, יש לנו מוצרי תוכנה בשלים, המאפשרים העברת מסרי מדיה דיגיטלית מסוגים שונים: טקסט, תמונה, אודיו ווידאו, עדכונים, רשת חברתית של מגיבים ותגובות.

השירותים הללו כל כך טובים שאפשר להגדירם מהיבט אחר כבזבזני זמן או כשירות לשריפת זמן למשועממים. שני השירותים מכילים אינטגרציה למוצרים נוספים של מיקרוסופט ו/או גוגל בהתאמה, הם דואגים לתרגום אוטומטי (אך לא בכל השפות), הם מקושרים להתקנים ניידים, ואפשר לעדכנם גם מתוך הכלים וגם מכלים חיצוניים.

הציון שהייתי נותן להם בראייה לאחר 10 שנים היא כמעט טוב מאוד אך בטוח לא מצוין.

בראייה לאחור של 10 שנים, השירותים הנ"ל היו צריכים להכיל הרבה יותר. בשני המקרים המודל העסקי שלהם מבוסס על פרסומות , וקבוצה די קטנה של פיתוח ותחזוקה יכולה לייצר הרבה הכנסות, למרות שיש תחרות רבה בענף המסרים המיידים ובענף הבלוגים.

השירותים הנ"ל נותנים רוח גבית חזקה להכנסות לשתי החברות, ויכולת לתקשר ולהעביר מסרים אל העולם בצורה די נוחה, קלה וידידותית למשתמש.

מעניין איך יראו השירותים בעוד 10 שנים?

(אולי כבר מספטמבר נקבל אופציה נוספת להעברת מסרים ה"גל" GOOGLE WAVE)

יום שני, 20 ביולי 2009

זהו זה ולא אחרת

התוכנית שגם בשידור הישיר וגם בשידור החוזר (יום שישי ב 1330) הייתה בעלת רייטינג ברקיע שכל תוכנית הייתה שמחה לקבל רייטינג כזה בפריים טיים.

20 שנה שודרה התוכנית זהו זה. הכי כיפים היו האלתורים, הפינות, השירים, והפרסים: חולצה ותקליט וניל.

הפינות היו שוות לפעמים יותר מקטעי הקישור: גברת תשובה (רבקה מיכאלי), סערה בכוס תה (שולה חן וספי ריבלין), פינת המוסיקה של י. קוטנר, פינת הקולנוע של גידי אורשר, על הברזלים וכו'.

בתחילת החודש הטלוויזיה חינוכית העלתה (בשיטת ה STREAMING) מספר פרקים במסגרת האתר החדש שהשיקה, למשל הפרק של "בשיטור חוקר":

http://www.23tv.co.il/1029-he/Tachi.aspx

היו כל כך הרבה פרקים נוספים: סרט ערבי, שבשבת, חברת חשמל, פרקי מלחמת המפרץ ועוד.

והיו מסרים נפלאים עם הרבה ערכים (בכל זאת זה היה חלק מהטלוויזיה החינוכית).

וכעת לקטע נוסטלגי נוסף שלישיית זהו זה שרה לך סרנדה

מילות הפתיח נכתבו ע"י אהוד מנור והולחנו ע"י בני נגרי

אל תהיה הוזה
אל תהיה כזה
קום וצא מזה
קום וזהו זה

GO WEST

http://www.petshopboys.co.uk/

להקת הפט שופ בויז הגיעו לארץ.

אני באופן אישי התוודעתי אליהם רק בשנת 1993 עם השיר GO WEST. השיר היה להיט בזמנו, זהו שיר עם מסר, לאחר הגלסנוסט (=פתיחות) של שנת 91,  וקריסתה של ברית המועצות, "ללכת לכיוון מערבה" מודרניזציה, מדיניות כלכלית של קפיטליזם

זה היה שינוי תפיסתי עבור רבות ממדינות ברית המועצות, ומדינות קומוניסטיות אחרות, אך עם רבות מהן נפתחו ועדיין נפתחות למערב (אומנם בקצב איטי).

הפתיחות הזאת והשינוי התפיסתי והושטת היד של מדינות המערב למדינות הקומוניסטיות מונצח בשיר יפיפה (בלבוש עם "קסדה בראש טוב") עשיר באפקטים ויזואליים (נכון לאותה תקופה)

הוספתי עוד שני שירים מוצלחים שאהבתי לאחר ההכרות הראשונית המוצלחת עם הלהיט הראשון.

יום שישי, 17 ביולי 2009

דו שיח של חיידקים

http://www.ted.com/talks/lang/heb/bonnie_bassler_on_how_bacteria_communicate.html

איך אפשר להאיר בעזרת חיידקים?

מהו המפציץ החמקן של האוקיינוס?

ואיך חיידקים מתקשרים ביניהם

 

כמו בני האדם גם החיידקים עובדים בקהילות וברשתות חברתיות.

ובעצם אנו בני האדם מורכבים יותר מחיידקים מאשר מתאים אנושיים. (למעשה אנחנו בעצם 90% חיידקים), החיידקים כבר קיימים מיליארדי שנים בעוד בני האדם בסדרי גודל הרבה פחות.

עולם החיידקים מרתק, ומעניין הרצאתה של בוני באסלר מתורגמת בת 18 דקות, מעשירה, מהנה ומצחיקה ומפתיעה.

כדאי מידי פעם לקוץ ולבקר באתר הנפלא של TED http://www.ted.com/translate/languages/heb

ולהתעשר במידע בגובה העיניים, קצר ולעניין

צלילי המוסיקה 2

אחה"צ הלכתי לבקר את האולפן השקוף. והפעם פוסט בתמונות ללא מילים כדי להראות כמה הדרך לאולפן השקוף מלאה בפרחים ובנוף מקסים.

gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 023 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 002 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 003 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 005 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 007 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 008 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 011 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 012 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 013 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 015 gru. vnuxhev vtukpi vaeu; 021

סוגי מנהלים בתחום העסקי

בתחום העסקי יש סוגים שונים של מנהלים:

מנהלים שיודעים להשקיע- הן מבחינה כלכלית והן מבחינת יחסי האנוש

מנהלים שיודעים לנהל יודעים לקחת קבוצת עובדים ולהביא אותם למימוש היעד

מנהלים טכנולוגים – חדשנות אצלם היא מעל הכול, הם יודעים להתגבר על מכשולים טכנולוגים, להמציא, לחשוב יצירתי, ומכלום להופך לאב טיפוס

מנהלים שיווקים – יודעים לשווק את המוצר, המוצר זה הבייבי שלהם, לפרגן , לשבח, ולהלל את המוצר שלהם, לקדם וליצור הזדמנויות עסקיות, ליצור קשרים ולהפוך לימון ללימונדה, הכול תלוי בנקודת המבט.

המנהלים יכולים להיות בעלי סמכות, בעלי כריזמה, חברתיים, או שילוב של התכונות הנ"ל

וכל מנהל מוצא את הנישה החזקה אצלו, יש כאלו שיש להם רק תכונה אחת בולטת, מעטים יש להם את היכולת לשלב את כל התכונות ביחד: גם לדעת היכן להשקיע וגם לנהל, גם לשווק וגם להבין טכנולוגית.

בסופו של דבר מנהל הוא בן אדם (יש יגידו שלא) וטעויות הן חלק מהניסיון הניהולי.

המשימה העיקרית שלהם היא לקבל החלטות, לקבוע סדר עדיפויות, להחליט על חזון,מטרות ויעדים, לא כל אחד מתאים לזה או מוכן לזה, או רוצה בזה. בזמנים טובים הם מגייסים ותחת ניהולם עובדים אנשים, בעוד שבעיתות של משבר הם גם צריכים לדעת לא רק לגייס אלא גם איך לפטר.

חלק מהטייקונים הישראלים המצליחים, יודעים שהם לא יודעים לנהל ולכן לקחו את האנשים הטובים בתחומם: שיודעים לנהל לניהול וכאלו שיודעים לבחון השקעות ויודעים להשקיע.

צוות טוב יכול לעשות דברים גם בלי מנהל.

ולפני כל עסקה צריכים לדעת גם מהם תנאי הכניסה (בדיקת נאותות) וגם מהם דרכי היציאה מאותה עסקה.

מי מספר 1 בתחום חיפוש בתי עסק

http://www.b144.co.il/Default.aspx

http://www.d.co.il/

בתחום החיפוש במנועי חיפוש באינטרנט בעולם אנו יודעים שגוגל מחזיק ללא עוררין את מקום מספר 1 ובינג במקום שלישי.

בארץ מי מחזיק את תחום חיפוש בתי העסק?

גם דפי זהב וגם בזק מתחרים בתחום חיפוש עסקים וזאת באמצעות פרסום חוצות

כעת גם בזק יצאה במודעות פרסום חוצות לגבי חיפוש עסקים 300,000 בתי עסק

כאשר מבחינת עיצוב גרפי של המודעות שתיהן בעלות ממשק משתמש זהה

שתיהן מנסות תיבת טקסט חיפוש אחת ו/או למקד את הסיווג המקצועי ליישוב מסוים.

ושתיהן מציעות גם חיפוש מספרי טלפון אישיים וגם להיעזר במפות למיקום בית העסק

צלילי המוסיקה

אתמול הלכתי לאופרה בפארק הירקון. מקהלת האופרה של מילאנו ,לה סקלה, מציגה את הרקוויאם של ורדי.

פעם ראשונה שלי באופרה למעט מספר פעמים ששמעתי קטעים ב YOUTUBE.

לדעתי צריך פשוט הכנה מוקדמת. כי אחרת זה יכול להיות אופרע.

אז תושבי תל אביב ושאר המדינה (כ 100,000 אלף איש) צפו באופרה.

קצת תרבות לא אמורה להזיק.

פרשתי בשיא האופרה ב2210 כאשר הבנתי שמיציתי. אבל אפשר היה לשמוע אותה למרחוק, ואולי באיכות טובה יותר בדרך החוצה. (מכיוון שהכל היה מלא ואין יציאה מסודרת היה צריך למצוא נתיב מילוט)

כמו בכל קבוצה יש כאלו פחות תרבותיים: שעמדו והפריעו לאחרים, שנרדמו על הדשא (כנראה היו מאוד עייפים, או נרדמו מרוב שעמום) כי לפי הדציבלים שהפיקו המקהלה אין אפשרות להסביר איך הם "נרדמים על הדשא"), ויש כאלו שעישנו במהלך המופע (קצת התחשבות מאלו שלא מעשנים)

בסך הכול היה נחמד. 

המוסיקה הייתה יפה מאוד, האופרה קצת פחות, בהתאם לציפיות :)

IMG_7321

אגב אתמול 16.7.09 התחיל לפעול בבת ים האולפן השקוף של ערוץ המוסיקה 24 הוא יפעל עד 15.9.09

http://www.mako.co.il/music-24

בת ים מתחדשת ואתמול והיום יש ספינינג בשקיעה של בת – ים

כמו כן בשבתות יש מוסיקה וגלריית רחוב משעה 1930-2300 והכול קורה בחניון נורדאו בטיילת בת ים.

קיץ מלא צלילים – חם ומגניב.

יום שבת, 11 ביולי 2009

כלכלת תיירות

תנועת התיירים פנימה והחוצה מישראל נמצאת בעיצומה

כלכלת תיירות מתאפיינת הן בעולם והן בישראל בכך שתייר מקבל "מחיר מיוחד", יש מחיר למקומיים ויש מחיר גבוה פי כמה לתיירים. ועדיף שאם מכירים מקומי אז שהמקומי יזמין את החדרים כך כנראה ניתן לקבל מחיר מקומי שזה אומר הנחה של עשרות אחוזים.

שיווק ישראל על מפת התיירות העולמית, נתקל בקשיים הידועים של יציבות האזור, בעבר ניסו לשווק את ישראל באמצעות שלל אמצעים טקטיים: דוגמניות, אתרים קדושים, מזג אויר חם, אנשים נחמדים, וכו'. עדיין לצערי לא הצליחו לשפר את התדמית הקרבית ואת יוקר השהייה במלונות ביחס לאתרים אחרים במזרח התיכון (עקבה, תורכיה וכו'), אך עדיין התיירים מגיעים ומשלמים מחיר מופקע ביחס לאזרח רגיל וזאת ללא סיבה.

ולקינוח בכדי להמתיק את הפוסט נקנח בקטע של נדב אבקסיס מהתוכנית "עושים צחוק מהעבודה" שצחק על תיירים ותיירות

יום שישי, 10 ביולי 2009

RFID – החיים כמדבקה

http://www.rfidjournal.com/

Radio Frequency Identification

השבוע נחשפנו למדבקות ה RFID, מדבקה המכילה מעגל אלקטרוני המתייג באמצעות גלי רדיו עצמים המוצמדים למדבקה.

פתאום לא כל מדבקה פשוטה עם ברקוד היא תמימה למראה (יש מספר סוגי RFID) חלקם אקטיביים וחלקם פסיביים.

זה לא המצאה חדשה ובתעשיות שונות (לוגיסטיקה, צבא, רפואה, חינוך ותחבורה וכו') כבר משתמשים בה מספר שנים. זה מייעל את איתורם של עצמים במהירות, והרבה תלוי במחירו של שבב אחד (תלוי בכמות שקונים ) וזה יכול לעלות לרשת קמעונאות עולמית 5-10 סנט למדבקה כך שכל המוצרים ממופים יש אינדיקציה מיידית כמה במלאי וכמה לא.

באמצעות תקשורת אלחוטית, למשל WI-FI ניתן לשדר מאותם תגים נתונים בתחומים שונים החל מרפואה, לוגיסטיקה, תחבורה, נוכחות תלמידים ועוד.

http://www.smartcodecorp.com/solutions/EPC_overview.asp

http://www.aeroscout.com/

http://www.barcode.org.il/ArticleSearch.aspx?typ=1002&AspxAutoDetectCookieSupport=1

משהו חדש מתחיל

השבוע התחלתי לעבוד בעבודה חדשה

ברצוני להודות לכל אלו שעזרו, תמכו, נתנו עצה טובה. משהו חדש מתחיל אצלי עכשיו

הכרתי בתהליך חיפוש העבודה הרבה דברים:

אנשים חדשים, טכנולוגיות, וגם את עצמי :)

Office 2010

http://www.office2010themovie.com/

היום כאשר משיקים מוצר (אפילו עדכון), עוברים לנוהל קרב:

* מקימים לאירוע אתר,

* מייצרים תקשורת שיווקית אוהדת ברשתות חברתיות (בטוויטר, פייסבוק  ובבלוגים הטכניים וכו')

* מפיקים סרטון תדמית (עדיף עם פרודיה בנושא מסוים) וסרט פונקציונאלי לגבי החידושים ומתחילים במסע פרסום, לקהל היעד הארגוני והביתי.

לאחר השקתו של מוצר חלונות 7 באוקטובר המוצר הבא שיושק יהיה אופיס 2010, ומסע השיווק למוצר החדש כבר החל.

מישהו התעכב על שמות הפונטים השונים? (מלבד מרים, אריאל, דוד או TIMES NEW ROMAN) קיימים הרבה שמות מצחיקים ומעוררי תהיה (WINDIGS). סרטון הפרסומת הוא פרודיה על סרטי אקשן בחיפוש אחרי הפונט האבוד. לאחר שב 2007 הרגו את CLIPPY, מעניין מה יהיו החידושים הפעם ואם בכלל שווה שדרוג?

 

סרטים עם הסבר פונקציונאלי מה חדש בחבילת אופיס ניתן לראות כאן:

http://www.istartedsomething.com/20090713/office-2010-revealed-in-detail-via-microsoft-videos/

מיקרוסופט הקימה גם אתר במיוחד אצלה באתר:

http://www.microsoft.com/office/2010/

יום שבת, 4 ביולי 2009

חלב איכותי – הכול מתחיל בידע חקלאי

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=oc20090704_786121

הכול מתחיל בחלב איכותי ולידע החקלאי הישראלי והבנה בתנובת החלב יש צורך מעבר לים.

חברת אלביט הדמיה תקים מחלבה בהודו בהיקף כספי של כ-100 מיליון דולר. "הפרות הקדושות" ייובאו מניו זילנד וניהול החווה והמחלבה יתבססו על ידע חקלאי ישראלי.

מעניין אם הפרות הניו זילנדיות יודעות לעשות "מו" והעיקר שיהיה מווווצלח.

 

10,000 פרות בשטח של כ- 1,400 דונם, שייתנו תנובה של 400,000 אלף ליטר ביום.

תרבות צריכת החלב היא בעיקרה באירופה ובצפון אמריקה.

תחשבו איזה סטרט אפ מדהים זה יכול להיות אם פתאום תושבי סין, יפן, הודו יכניסו לתפריט המסורתי שלהם חלב.

(נ.ב. רציתי להוסיף את הפרסומת של מנשה נוי למחלבות טרה לפרה שלא יודעת לעשות מו, אך יודעת לתת חלב מצוין, אומנם הפרסומת לדעתי פחות מוצלחת אך מתאימה בול לכתבה זו, לצערי לא הצלחתי למצוא אותה, לפחות הם יודעים לעשות יוגורט טעים)

יום שישי, 3 ביולי 2009

מקאזה ועד קוזו – משחקי כבוד וכסף

http://www.mako.co.il/tv-polishuk

אני מאוד אוהב את הסרט קזבלן,  מחזמר ישראלי מקורי 1966, שאחר כך הפך לסרט מצליח בהשתתפות יהורם גאון 1973. השירים נפלאים, ולראייה מידי פעם הסרט משודר על המסכים בשידורים חוזרים. יפו השתנתה מאז 1973 אך הרצון האנושי להיות מפורסם ולקבל כבוד כנראה שלא. איך כל זה קשור לסדרת הטלוויזיה "פולישוק" מייד תבינו.

בשבועות האחרונים מאז שהסדרה "פולישוק" עלתה לאקרנים מתחילים (יום א וב' קשת לאחר כוכב נולד) לדבר בשוק הפוליטי בשפה פולישוקית. כן מתברר שיש שפה כזו.

העלילה של פולישוק אינה העניין אלא היא עיצבה דמויות טפט, שמתארות את הפוליטיקה הישראלית, שהמציאות מתערבבת עם שחקני הסדרה והמציאות יכולה לעלות על כל דמיון.

בשבועיים האחרונים מה למדנו?

מיטב עשירי הכלכלה הולכים לחכמי תורה: נוחי דנקנר לרב רנטגן, שרי אריסון מקבלת מסרים ושידורים כפי דבריה בראיון לעמנואל רוזן וזאת כדי לספוג הילה של הצלחה או דברים חכמים. במסכת בבא בתרא נכתב:

קִנְאַת סוֹפְרִים תַּרְבֶּה חָכְמָה

האם זה נכון?

פרס ספיר לשנת 2009 בוטל עקב ניגוד אינטרסים של וועדת שיפוט הפרס

מצד אחד אנחנו מדינה קטנה וכל אחד קשור לכולם,

יש נפוטיזם ויש פרוטקציה ובכלל פוליטיקה מבוססת על אינטרסים וקשרים, כך שיצא ממש פלונטר. ובפוליטיקה אין חברים.

אמנון דנקנר, שמשחק בסדרה פולישוק , דמות של שר עריץ, חומי שליט, יו"ר מפלגתו של השר פולישוק, זכה בפרס כספי ע"ס 25000 ש"ח על ספר שכתב כחלק מפרס ספיר נאלץ להחזירו עקב ביטול החלטות ועדת הפרס. ופשוט הפולישוק קם לתחייה.

מצדו יוסי שריד , יו"ר ועדת פרס ספיר, טוען שהכול נובע מהתחשבנויות פוליטיות כלפיו.

למעשה כל הוצאת ספרים רוצה להתפאר, שהם הוציאו לאור ספר שזכה בפרס ספיר, זה הרבה יוקרה המתורגמים להרבה כסף בחנויות הספרים. למעשה זה קרב בין מעריב להוצאת ספרי ידיעות אחרונות.

יש פה קרב על כסף, יוקרה וכבוד. ניגוד אינטרסים מול כבוד, שוק והרבה פוליטיקה.

ובעצם כל אחד הופך להיות פולישוק (פוליטיקאי קטן, שרוצה להיות סלב ולקבל כבוד והערצה)

 

דריסת רגל – צמצום פליטת פחמן דו חמצני

http://www.carbon-label.com/

אנחנו משתמשים באנרגיה רבה הן כיחידים והן כחלק מהעבודה שלנו בתאגידים.

בעשרים שנה האחרונות המודעות לאיכות סביבה עלתה, שמירה על סביבה ירוקה, היא בעצם שמירה על עצמנו ועל עתידנו.

http://www.energysavingtrust.org.uk/

העולם הולך לכיוון של מגמה ירוקה, צמצום השימוש באנרגיות מזהמות (כמו נפט), מעבר לאנרגיות חלופיות, צמצום גזי הפליטה ממפעלים, וכו'

יוזמות של תאגידים במתן במה רחבה ומודגשת יותר למוצרים, שהפחיתו את כמות פחמן הדו חמצני הנפלט תוך כדי ייצור, ייצרו סטנדרט שהמדבקה הזו (סימלה רגל עקב בצבע שחור) היא חתימה ועדות לכך שהמוצר הנ"ל צמצם את פליטות הפחמן הדו חמצני בשלבי ייצורו.

חשיבות צמצום פליטת גזים לאטמוספרה היא חלק ממסע עולמי של מדינות רבות, ומגובה בהסכמים בינלאומיים ובהתחייבויות.

יפה יהיה לראות גם בארץ מוצרים ותאגידים המפחיתים את פליטת הפחמן הדו חמצני לאוויר ובכלל צמצום פליטת גזי חממה, וניצול יעיל יותר של אנרגיה.

זה גם יחסוך כספים לבריאות, חיסכון באנרגיה, ייצר מוצרים זולים יותר, ויועיל גם ליחיד וגם לכלל.

יום חמישי, 2 ביולי 2009

אני אוהב להיות בבית

היום בפארק הירקון כמחווה ליום הולדתו ה 70 של אריק אינשטיין מועלה מופע שרים בפארק  הירקון זמרים שרים את להיטיו של אריק איינשטיין.

במיוחד למופע המחווה עלמה זוהר תשיר את השיר "כמה טוב שבאת הביתה"

הכנסות המופע ייתרמו למרכז חינוכי לנוער בסיכון

כל אחד רוצה להיות? משהו או מישהו ! הרבה תובנות על מה אנשים רוצים להיות

יום רביעי, 1 ביולי 2009

כוננות ספיגה

המחירים עולים, צריך לספוג:

עליית מע"מ באחוז אחד

תשלום מע"מ על פירות וירקות (למעשה ייקור מחירם ב 16.5%)

היטל מים על בצורת

להורי ילדים יש החל מהיום הוצאות חדשות עקב החופש הגדול

עליית הטמפרטורות

קיץ חם ומגניב לכולם

דווקא בצרפת כדי להניע את גלגלי תרבות הצריכה (של מסעדות ושל בתי קפה) הוחלט להוריד את המע"מ במסעדות מ 19.6% ל 5.5%.

ויוה לה פראנס ..- אז מה קופצים לקפה בגט ומאפה לפריס?

המכביה ח"י

http://www.maccabiah.com

המכביה השמונה עשרה עוד מעט מתחילה, ב 13 ביולי 2009 יתקיים טקס הפתיחה

באצטדיון רמת גן כ- 7500 ספורטאים ישתתפו במכבייה הנוכחית.

מידי 4 שנים יש  לעם היהודי "מיני אולימפיאדה" בישראל, האירוע טוב לספורט, טוב למפעל הציוני בהעלאת עולים חדשים (דוגמא מנצחת את טל ברודי) , ובכלל הפנינג יפה ברמה הבינלאומית והספורטיבית לקירוב הקשר של יהודי התפוצות עם הארץ המובטחת.

מהר יותר גבוה יותר חזק יותר

לדעתי זהו מפעל ספורטיבי חשוב ביותר של העם היהודי, אומנם הוא השפיע יותר בשנים מוקדמות בהבאת יהודים, ובקרוב לבבות, אך עדיין גם במישור הספורטיבי היו הצלחות רבות, הן בכדורסל (טל ברודי) , באתלטיקה (אלכס אברבוך) , ג'ודו (יעל ארד ואריק זאבי) ,שחייה (מאק ספיץ') וטניס.

זה רק ספורט?

המכביה היא הפקת ענק בקנה מידה ישראלי, שמנסה להראות לעולם, שלעם היהודי יש לא רק מוח יהודי אלא הוא טוב גם בספורט ושיש מספר יהודים ברמת הטופ העולמית.

שיהיה לכולם בהצלחה

 

ספורט עממי במכביה

http://www.maccabiah.com/maintxt.asp?cid=303&parents=<298>&psn=303&maincatid=303

והפעם כחלק מהמשחקים יש השתתפות של ספורט עממי (ראו בקישור &psn=303&maincatid=303" target=_blank>הנ"ל)

הפנינג חופים ב 10 ביולי.

מסע אופניים מרמת גן לתל אביב ובחזרה  17 ביולי.