יום שלישי, 30 ביוני 2009

הילדות חוזרת לאינטרנט - הטלוויזיה החינוכית

http://www.23tv.co.il/

הטלוויזיה החינוכית http://www.ietv.gov.il קיימת כבר 43 שנים, והיא ליוותה את רובינו מגיל הגן ועד עכשיו בתוכניות חינוכיות ואיכותיות (למשל חוצה ישראל) ומהנות (הלב, נילס הולגרסון ואווזי הבר, פינוקיו וכו')

כאשר אני גדלתי הטלוויזיה החינוכית הייתה הערוץ היחיד, כיום הטלוויזיה החינוכית היא עוד ערוץ חינוכי בידורי לילדים ומבוגרים מתוך שלל ערוצי הילדים (ערוץ הילדים, הופ, דיסני, ועוד)

כיום לכל מדיה דיגיטאלית חייב להיות אתר בית. אתר שיכיל תוכן, יציע אפשרויות לקנות תוכניות עבר, לצפות בתכנים נוספים ובכלל לקשר בין הטלוויזיה לצופים.

ב. 5.7.09 יושק אתר לערוץ 23.

האתר יכיל תכנים מהעבר הרחוק יותר (מי מסר את המפתח לחביתוש, או הבית של פיסטוק או קישקשתא) וכמובן תכנים של תוכניות עדכניות

אומנם אלו שהיו נוסטלגיים עד היום יכלו למצוא את התכנים בערוץ הנוסטלגיה של Flix

http://www.flix.co.il/tapuz/channel.asp?c=32

יום ראשון, 28 ביוני 2009

סיורים ותיירות וירטואלית

היום אפשר לתייר בתלת מימד דרך מגוון תוכנות רחב של כדור הארץ:

Bing Maps, Google Maps

וכמובן עם התוכנות שניתן להורידן  למחשב Google Earth, Virtual Earth

גם כיום וגם בעבר המטיילים, נעזרים במדריכי טיולים כתובים ומודפסים, רשימות, המלצות ברשת, מדריכי וידאו ובמפות כדי לתכנן את הטיול שלכם. טיול בחו"ל יכול להיות מתוכנן מבחינת זמן, תקציב וכו' ויכול לתת לרכב או לתחבורה ולנופים לשנע אותך בסיור באזור המדובר.

בעזרת אתרי תיירות וירטואלית יכולים לקבל מידע רב, להתרשם מהמקום מבעוד מועד ולתכנן את הטיול ביתר קלות, הן מבחינת זמן, תקציב, אתרים מומלצים, תחבורה, זמנים, מרחקים ותמונות.

http://citytours.googlelabs.com/

http://tourwise.co.il/virtualtours

http://atlasobscura.com

סיור וטיול נעים בחיים האמיתיים.

יום שבת, 27 ביוני 2009

מכף וכף יוצא כפכף

לאחר שלמדתי שנעלים קונים מהר, וגרביים לא חסר, מה עם כפכפים?

הקיץ כבר כאן ויש מגוון עצום של הנעלה: כפכפי אצבע, קרוקס, סנדלים, נעלים חצי פתוחות, שקפקפים, וכו'

אין לי מושג איזה פריט הנעלה אתם מעדיפים, וכמובן יש מרווח רחב מאוד של מחירים החל מכפכפי אצבע/כפכפים רגילים בשוק בעשרה שקלים ועד פלאי טכנולוגיה העילית שמיטב האורטופדים עבדו עליהם במעבדות מחקר.

הנה לדוגמא קראתי על כפכפים מחטבות ומרזות במחיר 399 ש"ח

פשוט לא להאמין, כולה כפכפי אצבע, הסוליה המיוחדת גורמת לפעולה מוגברת של הישבן ושרירי הרגל, ששומרות על הגב, יציבה נכונה.

בסה"כ נועל הכפכפים רוצה להרגיש כאילו הוא הולך יחף, לא מזיע אבל בנוח :) ופתאום הוא עושה חדר כושר בהליכה. תן לרגלים ללכת במקומך.

http://www.nrg.co.il/online/16/ART1/908/873.html?hp=0&loc=113&tmp=4347

 

גילוי נאות: אין לי מושג לגבי הכפכפים הנ"ל כי לא ניסיתי אותם אבל לפחות מבחינה פרסומית ויח"צ הם קנו אותי

נעלים זה אופנה, בראש וראשונה זה צריך להיות נוח ובריאותי, זה צריך להיות מעוצב, פרקטי ובמחיר נוח (שלא צריך לרשום את הכפכפים בצוואה)

תלכו על זה?

יום שישי, 26 ביוני 2009

הירח

http://wechoosethemoon.org/#

http://www.google.com/moon/
הירח, כוכב לכת, ובכלל כוכב להרבה שירים, סרטים, ונוף מקסים לאוהבים
ב 20 ביולי 2009 ימלאו 40 שנים לנחיתת האדם הראשונה על הירח.
עדיין 40 שנה אחרי המחקר והידע של האנושות לגבי הירח לא מוצה. לראיה ברגע זה סובבים את הירח שני סיירים LRO לווין סיור וחללית חישה מתאבדת (9 אוקטובר 2009)  LCROSS, והציפיות והתוכניות לגבי חזרה של האדם אל הירח עדיין בעיצומם.
האנושות בחיפוש אחרי חיים במקומות מחוץ לכדור הארץ, כבר הגיעה בחלליות לא מאוישות מספר פעמים למאדים, והמחקר החללי תרם רבות מבחינה טכנולוגית גם לחיים האזרחיים היומיומיים. קסמו של הירח ככוכב לכת הכי קרוב אל כדור הארץ לא פג, ואולי במידה מסוימת הידע שלנו עליו רק בעיצומו, אפילו 40 שנה אחרי.

פרידה ממבצע ענק וממלאכית

הוא היה מבצע ענק, זמר ורקדן מעולה. בגיל 50 מת מייקל ג'קסון.

אמרו עליו הרבה דברים, הוא היה רע (BAD), הוא לא ידע להבדיל בין שחור ללבן (BLACK OR WHITE) גם מחוץ לבמה, צחקו על שלל ניתוחיי הפלסטיים, על ההקפדה יתרה על בריאותו (ואולי היפכונדריותו), על אמונותיו (התאסלם ב 2007) וגם על זה שהוא התכונן למסע הופעות מחודש, אבל אף אחד לא יוכל לקחת ממייקל ג'קסון את הקליפ Thriller,

הוא הופיע בארץ בספטמבר 1993. הוא עבר הרבה מהפכים, מזמר חמישיית הג'קסונים לזמר סולו. ההחלטה העסקית הכי טובה שלו הייתה לקנות מחצית מהזכויות על שירי הביטלס. הוא בזבז חלק גדול מהקריירה שלו בבעיות משפטיות, בעיות בריאות. הוא היה מלך המוסיקה של שנות השמונים. הוא רצה להשאר ילד באופן נצחי. מעין סוג של פיטר פן.

פארה פוסט, מתה אתמול בגיל 62. האישה והתסרוקת, החיוך והבלונד, תיזכר יותר מכל בהופעתה בעונה הראשונה בסדרה "המלאכיות של צ'ארלי" היא שנים נלחמה בסרטן, וידעה שיומה קרב. היא שדרה גם במאבקה וגם בהופעותיה וגם כל חייה, שהיא לא סתם בלונדינית, אלא גם נשים יכולות, פשוט מלאכית.

יום חמישי, 25 ביוני 2009

5 שנים למותה של נעמי שמר

לפני 5 שנים הלכה מאיתנו נעמי שמר

והפעם חשבתי לכתוב פוסט שיזכיר במעט חלק משיריה האהובים עלי.

הכנרת, ירושלים ובעצם ארץ ישראל כולה היו חביבים עליה, ובעצם הכול פתוח, הכול עוד אפשרי, כל עוד אנחנו כאן שרים

אצלנו בחצר ואיך להגיד שלום בשפות העולם

ואסיים להפעם עם ירושלים של זהב ועם קול הפעמונים של שולי נתן

שנת 86

שנת 86 הייתה בציר טוב בטלוויזיה מבחינת סיטקומים, בימים ההם שהיה רק ערוץ 1.

לאחר עונות מוצלחות ב 83-84 חזרה ב 86 התוכנית קרובים קרובים. סיטקום ישראלי על ישראלים, על מיתון כלכלי, על מצבים אבסורדיים במשפחה הישראלית. ועל בניין ברח' ויטק 9, ודייריו, סדרה כחול לבן שרצתה שנקנה מוצרי כחול לבן, לסדרה היו 37 פרקים (כולל פרק איחוד לפני שנתיים), וזה נראה כאילו היא אף פעם לא עזבה אותנו (הרי היא שודרה בחינוכית 23 באופן מחזורי מספר רב של פעמים), אני מזכיר אותה מכיוון שהחודש(יוני)  יצא מארז DVD של הסדרה.

סדרה נוספת הייתה "המסעדה הגדולה" סיטקום ישראלי-ערבי על יחסים בתוך מסעדה שעובדיה ערבים, המתארת מצבים מצחיקים בין העובדים לבין עצמם, בין לקוחות ישראלים לעובדים ובכלל הסכסוך הישראלי פלסטיני, עוד טרום האינתיפאדה הראשונה.

אולי הקשר בין הסדרות, ניתן לראות בתוצאה של ארץ נהדרת (מולי שגב מקרובים קרובים עורך התוכנית), כאשר בעונה האחרונה הם הוסיפו קטעים על מסעדה ערבית שבאים אליה אורחים ישראלים, אנשים פשוטים ומפורסמים שרוצים לאכול אוכל ערבי אסלי, ולכול העובדים במסעדה קוראים אחמד.

למעשה הסדרות הללו הראו מראה של ההוויה והסטיגמות הישראליות של הישראלים בפני עצמם. הכי כיף זה הומור עצמי.

יום רביעי, 24 ביוני 2009

החזרת מוצרים מהעבר באופן צרחני

מי זוכר מוצרים כמו: זיפ, במבה רינגו, שוקולד רוזמרי, נשיקולדה ורבות הן הדוגמאות.

איפה הן המאכלים ההם?

בהערת אגב אישית, לאחר שמתבגרים, וקיימת מודעות בריאותית למה אוכלים, אז כל החטאים הקולינריים הללו משמינים, לא בריאים, אך טעימים מאוד.

יש צרכנים שרוצים להחזיר את אותם מאכלים מן העבר. הטעם של פעם.

כדי להזיז משהו במדינה צריכים להרים את הקול.

צרכן קטן צריך להיות "צרחן גדול".

כדי לייצר כוח להמונים כדאי להשתמש בטכנולוגיה הקיימת: רשתות חברתיות.

רשת ה FACEBOOK מכילה קבוצות שונות ומגוונות: (וזה רק בגדר המאכלים)

החזרת מיליקי קצפת, החזרת ביסלי טאקו, החזרת שוקולד רוזמרי, החזרת נשיקולדה, החזרת זיפ

ובגזרת החרמות: למשל חרם על חנות פיצה

שיווק דרך רשת חברתית הוא זול, מהיר, ובעל יתרון של שיווק מפה לאוזן,

אפשר לייצר אהדה וירטואלית ואמיתית למוצר דמיוני/מוצר קיים/מוצר ששיווקו הופסק

וכנראה השיטה הצרכנית של הקמת קבוצה ל"החזרת מוצר" כזה או אחר יכולה להשפיע על מקבלי ההחלטות, לייצר דעת קהל חיובית ואף להזיז עניינים, הרי זה אינטרס גם של התאגיד לייצר מוצר שיש לו קהל (אני סומך על מפעל המזון שישמור על הטעם,יתגבר על בעיות טכנולוגיות בייצור המוצר ובמקביל ידע לתמחר את המוצר שיהיה רווחי, אך לא יאבד מהטעם של פעם) ובכלל החזרת מוצר יכולה לתת דחיפה לכל הקטגוריה, עקב פרסום חוזר של המוצר המוחזר.החזרת המוצר יכולה להיות במסגרת מהדורה מוגבלת לזמן מוגבל אך עדיין הגימיק הוא קצר מועד. והמפעל היצרני יקבע האם ההחזרה כדאית כלכלית לטווח ארוך או רק לזמן קצר.

לצרכן יש כוח רב, וכדאי לנו כצרכנים להשתמש בו.

בתיאבון

דמות וירטואלית בתלת מימד במספר דקות

Create Your OwnOddcast Powered

בת ים פורים 2009 056

תמיד רציתי דמות תלת ממדית שלי.

וזה ממש פשוט לייצר אחת כזו.

לקחתי תמונה שלי מלפני מספר חודשים העליתי לאתר עם עוד כמה שינויים קטנים והנה בקלות אני גם יודע לשיר או להגיד באנגלית בקול מתכתי מספר מילים למבקריי באתר.

זה יישום ממש חמוד, קל ונוח, שמאחוריו הרבה עבודה, זיהוי פנים, TEXT TO SPEECH, הוספת תנועות שפתיים בניסיון להתאים למילים ובכלל גימיק חמוד ומהנה.

נסו ותיהנו

http://host-d.oddcast.com/

תגים של Technorati:‏ ,,

יום שלישי, 23 ביוני 2009

מה מייחד אותנו הישראלים?

הנה משהו שקיבלתי במייל שרשרת …, לא אני כתבתי אבל מאוד נכון

ישראלים לוקחים שלוש מאות שקיות ניילון מהמתקן בסופר, שיהיה בבית.


ישראלים
הם האנשים שבטוחים שהתור בשדה התעופה ( ובכל מקום, למעשה ) אמור להראות כמו פירמידה: אדם אחד ליד הדלפק, מאחוריו שניים, מאחוריהם שלושה, וכן הלאה. עמים פחות חכמים טרם למדו את הכלל הזה ומתעקשים משום מה לעמוד בשורה עורפית מסודרת.


לכל ישראלי יש ילד שיודע יותר טוב מהמורה שלו.


ישראלים
הם אנשים שמדברים בצעקות משני צידי המדרכה, העיקר שלא יצטרכו לחצות את הכביש.


ישראלים
רואים שלט " צבע טרי " מניחים את היד ואומרים "וואלה , באמת צבע טרי ".


ישראלים
שומעים כרוז משטרתי: " האזרחים מתבקשים לא להתקרב לאזור ", ומייד רצים לשם בהמוניהם.


ישראלים
שואלים " מי אחרון בתור ?" אומרים " אני אחריך " והולכים לעיסוקיהם.


ישראלים
תמיד הכירו בילדותם מישהו מפורסם וישמחו לספר לך איזה אפס הוא היה.

ישראלים תמיד באים לקופת חולים " רק לקחת מרשם ".


הישראלים שיודעים לפתור את הסכסוך במזרח התיכון עובדים כולם בתור נהגי מוניות.


ישראלים
יספרו איך היה האוכל, בתשובה לשאלה איך הייתה החתונה.


ישראלים
חושבים שהמדינה על הפנים, אבל יקראו "אנטישמי" לכל מי שמשמיץ אותה, במיוחד אם הוא יהודי.

ולבסוף אל תגידו שלא כייף להיות ישראלי

במיוחד במדינה ''שפויה'' כמו שלנו..

אני לא יודע אם זה קשור למה קשור אבל מאוד אהבתי את התוכנית שלהם :)אז בואו נראה קטע:

קומיקס כשרות יעיל להעברת מסרים

כמו שכולם רוצים שירים פשוטים, זה נכון גם לגבי הסברים והוראות למוצר מורכב באופן פשוט (למשל ברהיטים להרכבה עצמית) וכן למוצר טכנולוגי או למוצרים בהם יש שימוש רחב ע"י מגוון רחב של משתמשים עם תחלופה רבה של אנשים חדשים (למשל בתחום הצבאי)

המשטרה החליטה לנסות ליישם את הרצון הזה, והתחילה להשתמש בקומיקס כדי להסביר בצורה קלה, ידידותית לשוטריה את מהות המשימה, מעריב פרסם שלפני חודש כאשר האפיפיור בקר בארץ במקום לתלות אגרת כתובה על לוח המודעות, שוטרי השטח שליוו את הביקור קיבלו לידם אגרות עם קומיקס וזה עשה את העבודה (השוטרים קבלו את המסר, הבינו אותו בצורה פשוטה), הקומיקס אמצעי טוב להעברת מסרים פשוטים, לצעירנו על חלק העתידות של בזוקה ג'ו יש זכויות יוצרים כך שאי אפשר שהמשטרה תכתוב גם את חלק העתידות בתחום הפשיעה והאלימות.

בשבוע שעבר בשבוע הספר היה נחמד לשמוע את הכרוז מכריז על "זבנג 21" בדוכן מודן…

זה נתן לי זבנג, אני לא הייתי חוזה שהסדרה כל כך תצליח….

בכלל זה הזכיר לי את סדרת סרטי "בחזרה לעתיד" של שנות השמונים, בהם חזו וטעו שיהיה המשך לסדרת מלתעות המצליחה, הם ניסו לחזות את האופן בו נשתמש בתחבורה וגם טעו, ניסו לעצב את הנעלים בעתיד

http://www.highsnobiety.com/news/2009/06/13/nike-hypermax-nfw-marty-mcfly/

ובהשראת סרטים אלו חברת NIKE יצאה בסדרת דגמים של נעלים מעוצבות לעתיד לשנת 2015. המעריצים רוצים אותן כבר ועכשיו

יום שני, 22 ביוני 2009

קורסי הכנה

היום לכל דבר כמעט יש קורסי הכנה (בגרות, פסיכומטרי, לידה וכו'), קורסי אימון ומה לא?

בידיעות אחרונות הכריזו שלאחרונה נפתחו שלושה קורסי הכנה לבית הכלא …

שם ילמדו ממי יש להתרחק, מהם הזכויות של כל אסיר וכו'

שזהו סוג של קורס הכנה חדש אבל לא מפתיע.

זה לא הפתיע לאור עלייה במספר האנשים המפורסמים שהולכים ככל הנראה להתקבל לשם.

במעריב פרסמו שביום רביעי  הקרוב יינתן גזר דינם של אברהם הירשזון ושלמה ביניזרי ולראשונה בתולדות המדינה שני שרים לשעבר יכולים ללכת לכלא ביום אחד.

ואף מילה על דודו טופז, כבר יותר משלושה שבועות אנחנו כציבור מקבלים כמעט כל יום ידיעה חדשותית לגבי הנאשם על ההכנות שבצע ועל תכנוניו … המציאות עולה על כל דימיון.

בהמשך לקורסי הכנה. בשני העיתונים קראתי על זוג הורים שמקצועם היקרי הוא פריצה והשתמשו בתינוקם בן החצי שנה כמסווה לפרצה ו/או לשדוד תכשיטים.

עוד רעיונות לקורסי הכנה:

יש לנו באחרונה יותר מידי מתקפות: מתקפת יתושים, מתקפת תיקנים, מתקפת מדוזות

לדעתי לכל מתקפה כזו צריך קורס הכנה

ולסיום ידיעה שמחה של סגירת מעגל של מרים דינר ודני שמש.

לפני 30 שנה מרים, השכנה הטובה, הצילה את דני כאשר היה בן 10 משריפה, והיום לאחר שדני הפך בינתיים להיות כבאי הגיע תורו להציל את מרים ביום שישי משריפה.

לדעתי צריך גם קורס הכנה איך להתנהג כאשר יש שריפה, ובכלל קורס הכנה להתנהגות במצבי לחץ…

 

במעריב פורסם ש – 3 "שורדים" מהתוכנית הישרדות 3 (פיליפינים) כנראה לא הכינו את עצמם טוב לטרטורים והם החליטו לפרוש מיוזמתם.

אם יש הכנה טובה, מוכנים יותר טוב למצבים השונים

יום שבת, 20 ביוני 2009

פיתוח עיצוב וניתוח מערכות מידע

ניתן לתאר מערכת (או תת מערכת) על ידי תרשים פשוט כבנויה מ –3 "קופסאות" (מודולים עיקריים):

קלטים (תשומות)  --> עיבוד –> פלטים (תפוקות)

כדי לפתח מערכת או כדי להבין איך המערכת פועלת ניתן לתאר זאת לשם הפשטות בעזרת תרשימים מגוונים:

תרשים זרימה

תרשים פעילויות

תרשים ישויות ובסיס נתונים

תרשים מחלקות התוכנה

תרשים הפצת מודולי התוכנה

תרשים מצבים

כחלק מתכנון ופיתוח המערכת בד"כ מכינים מספר תרשימים מוכרים לשם הגעה לשפה משותפת בין המפתחים השונים בדרך כלל משתמשים ב UML (Unified Modeling Language) ניתן להשתמש בתרשימים שונים בשלבים שונים בתהליך פיתוח המערכת:

ניתוח מצב קיים, ניתוח מצב עתידי, תרשמי DFD וכו'

ישנם סוגים שונים של תרשימים המשליכים אור בצורות שונות על המערכת המתפתחת ו/או המתוכננת ו/או הקיימת.

תכנון המערכת בעזרת התרשימים משפרת את התכנון, מקלה על הקידוד, ויוצרת גם תיעוד שלאחר התכנון, המערכת כל הזמן מתפתחת ושמדרגת ולכן צריכים להקפיד על עדכניות התרשימים.

התרשימים מתוכננים בד"כ בשיטת המקרו לראיית המיקרו או TOP DOWN. כך שכל מתכנן שקורא את התכנונים יכול להתעמק ולצלול כל פעם מהרקע הכללי אל המערכת לתכנון של כל מודול או מרכיב של כל תת מערכת.

זה היה על קצה המזלג … מבוא של המבוא

תכנון ופיתוח לקויים יוצרים בעיות ביציבות ו/או בהמשך פיתוחה התקין של כל המערכת, לעומת זאת מערכת עם בסיס ותכנון ברור וטוב יכולה להמשיך להתפתח ולהיות בסיס למערכות גדולות עתירות בנתונים ומשתמשים.

לקריאה נוספת:

http://portal.colman.ac.il/users/www/52/ness/

http://www.ise.bgu.ac.il/courses/saad/

http://www.cs.huji.ac.il/~motiz/it_course.htm

http://www.cc.jct.ac.il/~rosenfa/meida/

http://www.p2080.co.il/

http://www.mh2000.co.il/cpp/uml_course.asp

http://vlib.eitan.ac.il/uml/learn_now_uml/3.htm

יום שישי, 19 ביוני 2009

יום יבוא

הצירוף של "יום יבוא", מציג גישה אופטימית, גישת אמונה רבה או רצון לייצר אמונה כזו

הנה שלל שירים שהצירוף הזה מופיע, היום הזה יבוא ואולי הוא כבר בא.

יום יבוא משנת 1972 מאת דן אלמגור הלחין בני נגרי

האמיני יום יבוא, מילים: רפאל קלצ'קין ולחן מנשה בהרב

יבוא יום הופיע באירוויזיון של שנת 1986

ספרים רבותיי ספרים - חיפוש דיגיטלי של ביטוי בתוך ספרים

http://books.google.com/

הספרים הם התרבות שלנו.

בד"כ ניתן למצוא ספרים רק לפי שם הספר ו/או שם המחבר/ת ו/או שם ההוצאה, או הקטגוריה של הספר.

כדי לחפש ולמצוא ביטויים בתוך מאגר הספרים ניתן לעשות זאת באמצעות GOOGLE BOOKS

השרות כעת התעדכן ונוספה האפשרות לייבא קטעי ספרים אהובים והצגתם בקלות בבלוגים (בדומה למדיה דיגיטלית המוצגת כיום ב YOUTUBE)

הפרויקט הזה מרשים במיוחד בכמות המידע, ובהרמת תהליך כזה לאנושות.

הספרים היו צריכים לעבור דיגיטציה (סריקה, והמרת הפונטים לאותיות OCR) והכנסתם לתוך בסיס נתונים ענקי, שיאפשר חיפוש מילה בתוך שלל הספרים וכן שילוב של המידע עם מנגנון החיפוש הן של הספרים בחנויות האינטרנט והן של ניהול ביקורות של קוראים נאמנים.

זהו תהליך ארוך, וכעת הפרויקט בשלב ביטא. במרכז מופיעים תוצאות החיפוש, ובלחיצה אחת מקבלים גם את קטע המקום, ביקורת על הקטע, שם ההוצאה וכן מימין מספר קישורים לחנויות ספרים ברשת שניתן בלחיצת כפתור לקנות את הספר האמור.

היכולת לחפש בתוך מסמכי PDF משולבת כבר שנים רבות בתוך GOOGLE וזה חלק מהיופי למשל בחיפוש במנוע SCRIBD

http://www.scribd.com

שנותן לככב ולתעדף מאמרים/ספרים מלאים ברשת ולהוריד למחשב המקומי ו/או לשתף את אותם מאמרים או ספרים.

כמובן זה המקום להזכיר מספר פרויקטים נוספים בהקשר זה:

GOOGLE SCHOLAR – חיפוש מאמרים מדעיים ברשת

http://scholar.google.co.il/

פרויקט בן יהודה – מהדורות דיגיטליות והורדה למחשב המקומי של שלל ספרים עבריים(קודש/שירה/פרוזה ועוד)

http://benyehuda.org/

פרויקט רוטנברג – מהדורות דיגיטליות של ספרים באנגלית, הניתנות להורדה בחינם

http://www.gutenberg.org/wiki/Main_Page

פרויקט הספרייה הדיגיטלית – מעל מיליון וחצי כותרים

http://www.ulib.org/

שבוע הספר מסתיים מחר בערים הגדולות – התרבות שלנו עשירה יותר במידע ובקלות חיפוש מידע

צומת ספרים

סטימצקי

book trade

read 4 free

find a book

סיפור פשוט

סימניה

אגורה

יום חמישי, 18 ביוני 2009

שיווק למוצר שעדיין לא על המדף

המוצר עובר תהליכים רבים (אריזה, תקינה, ייבוא, שחרור מהמכס, הפצה וכו') עד אשר ניתן לקחת אותו מהמדף לשלם ולחזור איתו הביתה.

לפעמים נוצרים מצבים אבסורדים של מוצרים שמשווקים עוד בטרם בכלל הם עתידים להימצא על המדף בתקופה מהטווח המיידי ו/או בטווח הקצר.

למשל בתחום התוכנה ישנם תוכנות כדוגמת (חלונות) שמשווקת עוד טרם זמנם.

בתחום הספרים, יש ספרים, שנמכרים הרבה זמן לפני שהסופר סיים ללחוץ על המקש שמור של הגרסה הסופית, ולגבי ספרים פופולאריים כגון סדרת הארי פוטר הם הופכים לרבי מכר במהדורה הראשונה שלהם עוד לפני שהודפסו.

כך גם בדיסקים של אומנים ולהקות ידועות, ואף במופעים.

כאשר הייתי נער, בימים שעוד הערוץ המסחרי היה צעיר. הייתה פרסומת לבשר בקר צעיר בשם "עגל רך", הפרסומת הייתה חדשנית, צעירה וקצבית, עם מסר קליט. אנשים נהרו למרכזי הקניות וחיפשו את המוצר בקצביות השכונתיות וברשתות השיווק ואיין אף אחד לא ידע דבר לגבי אותו מוצר.

הפרסומת שרצתה לעודד אכילת בשר בקר לא כיוונה למוצר ספציפי ועלתה בשיעורה על ציפיות המפרסמים, היה לפתע צורך להמציא "מוצר כזה" עם מיתוג ומדבקה של "עגל רך", אחרי מספר ימים, המרכולים היו מלאים עם המוצר החדש, מוצר בשר עם מדבקה של הפרסומת.

הנה כמה פספוסים מאותה פרסומת (החל מדקה 05:30)

היום קראתי בעיתון שסדרת מזגנים "טורנדו" עדיין נמצאת במכון התקינה (עוד כשבוע היא תותר למכירה), והיא כבר משווקת שבועיים בטלוויזיה, כיום הציפיות של הצרכנים עלו מדרגה, הם רוצים את המוצר שהם רואים בטלוויזיה, באינטרנט או בקטלוג עם זמן אספקה מהיר של עד שבוע ימי עבודה. הבאז המהיר יוצר צורך להקדים אחרים, ולספק את הצורך בקניה כאשר סיבת הקנייה היא רגשית ובעיקרה ולא קניה שכלתנית.

הנה MAKEOFF של הקמפיין הקודם של "טורנדו"

מקבץ שיווק – תוכן שיווקי או פרסומת ישירה?

התוכן השיווקי והפרסומות המסחריות כבר מזמן התערבבו ביניהם ובהרבה מקרים תוכן שיווקי מקבל חשיפה רחבה יותר בהשוואה לפרסומת ישירה.

כאשר העלילה/תוכנית הריאלטי/סרט עלילתי ו/א קומדיה מכניסים לתוכם כחלק מהנוף תוכן שיווקי, ככה באופן נסתר, כדרך אגב זה דבר אחד, אבל היום התוכן השיווקי הוא כל כך בולט, כך שאת עלילת הסרט/סדרה משנים במיוחד עבור התוכן השיווקי. הפרסומת נשתלת בתוך התסריט, והמותג מוזכר ומצולם פעם אחת או יותר בתקריב כזה או אחר.

בעבר כאשר התוכן השיווקי היה נסתר, הצופה בתת מודע היה רואה את המוצר ומקשר בזיכרון טווח קצר קטע מהעלילה עם התוכן השיווקי. אך היום התוכן השיווקי בהרבה מקרים נדלף, פשוט נדחף ללא הצדקה למס שניות טובות על המרקע או מוזכר שוב ושוב בעלילה,

מבחינת הצופים זה נראה פשוט לא טוב, זה נראה טרחני, זה יוצר טעם רע לכל המדיה הדיגיטלית ובכלל מראה על חוסר מקצועיות הן של הבמאי, והן של המנהל השיווקי.

בפרסומת ישירה הצופה/צרכן מודע מראש לכך שהוא צופה בפרסומת ואז הוא יכול לנקוט במהלך מתאים: צפייה בפרסומת ו/או זפזופ (שלטוט), בעוד כאשר מופיע תוכן שיווקי הצופה אינו יודע מתי הפרסומת תסתיים ואין לו הרבה ברירה אלא להשלים את צפייתו.

היום בהשוואה לעבר, הצופה מודע לקיומו של תוכן שיווקי כחלק מהתוכניות, והוא די מבין שהידוען, שמשתמש במותג עושה זאת לפעמים בגלל השרות ולא בגלל העדפתו של הידוען מוצר כזה או אחר.

לדעתי, ניתן לבצע הפרדה בין מוצר שכדאי לתת לו פרסומת ישירה לבין מוצר בתוכן שיווקי וזאת על בסיס דרגת המעורבות שלו (נמוכה או גבוהה) ובחתך האם המוצר הוא בינלאומי או מקומי.

מוצר מקומי או במעורבות נמוכה להציג כפרסומת ישירה.

מוצר בינלאומי או במעורבות גבוהה להציג כתוכן שיווקי.

במציאות סרטים מלאים בתכנים שיווקים של מוצרי יוקרה (מכוניות, שעונים, מחשבים, טלפונים) ויוצרים חשיפה רחבה מאוד למוצר בעוד שמוצר מקומי מספיק לפרסומת פנים ארצית בשפה ובטעם של צרכני המקום ותרבותם.

יום רביעי, 17 ביוני 2009

אובמה והזבוב

http://www.dettv.com/Obama-Kills-Fly-.html

חרק טורדני חצה את מרחב המחיה הנשיאותי של הנשיא אובמה במהלך ראיון טלוויזיוני.

המטריד חוסל בנחרצות ע"י הנשיא במכת מחץ. בסיום האירוע הנשיא אסף את הגויה. הנשיא גילה נחישות ונחרצות בטיפול במטרד. הנושא החם ברשת, האם הנשיא היה מחוייב להרוג את החרק או לתת לו להמשיך בדרכו. אנשים משועממים :)

ובשידור חוזר

הנה הקטע הארוך, אפילו החרק מת משעמום

Google Table Fusion

http://tables.googlelabs.com/Home

אינטגרציה בין כלי גיליון אלקטרוני לבין בסיס נתונים.

כלי לאנשים שעובדים ב EXCEL עם נתונים טבלאיים רבים

אך עדיין רוצים כלי סינון וחיפוש יעילים ביותר ובנוסף שמירת המידע ברשת.

למעשה זוהי אינטגרציה בין GOOGLE SPREADSHEET + המרת נתוני הטבלה לרשומות בבסיס נתונים וכך יצירת יכולת חיפוש וסינון ויזואלית טובה יותר עבור המשתמש. כמו כן היכולות של שיתוף מידע ומסמכים ברשת קיים גם כאן. וכן ניתן למזג טבלאות או או עמודות.

עדיין כלי החיפוש שלהם לא עובד כפי שצפיתי …ציפיתי למצוא נתון בתוך שלל הטבלאות אך זה לא מצא לי את הנתון שחיפשתי למרות שאני יודע בוודאות שהוא קיים.

השרות עדיין בשלב הביטא.

עתידן של הרשתות החברתיות

האם הרשתות החברתיות לשיא שלהם? האם אין יותר מה לחדש בתחום?

בטכנולוגיה כמו באופנה, לפעמים מגלים שהמלך הוא ערום, יום אחד אתה "מלך" ויום שני אתה במצב מדשדש עד כדי דעיכה השוק הוא די הפכפך לטווח ארוך. וכל הזמן צריכים לרדוף אחרי הזנב כדי להתמיד בשיפורים, כדי להישאר מוביל טכנולוגי.

אם לפני שנה-שנתיים 2007-2008 הרשתות החברתיות MY SPACE ופייסבוק היו הדבר החם, אז בשנת 2009 הדבר החם הוא טוויטר.

מצד אחד אני הייתי מצפה שבשנת מיתון, הייתה צריכה להיות פריחה ברשתות החברתיות וזאת כדי לייצר רישות חברתי ונטוורקינג NETWORKING כדי למצוא עבודה חדשה, כדי לדעת טיפים עסקיים וגם כדי ליהנות מיותר זמן פנוי.

המיתון הגיע גם לרשתות החברתיות. הכנסות הפרסום הם לא כפי שצפו (בגלל המיתון) בשנים קודמות. להערכה שהפרסומות MY SPACE ירדו ב 15%.

מיי ספייס הודיעה על קיצוץ מצבת כ"א של 30% .

 

קטגוריה/רשת חברתית MY SPACE FACEBOOK
מס' עובדים 1000 850
הערכה של שינוי בהכנסות מפרסומת 15% - 20%+

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000459184&fid=2973

תמיד מעניין מי יהיה הדבר הבא? הטכנולוגיה פורצת דרך הבאה, צריך "חוש עיסקי מפותח" והרבה אומץ כדי לנסות לחזות מה יהיה היישום הבא שיהיה פורץ גבולות, ויהיה חביב הקהל בשנת 2010. חדשנות זה דווקא הדברים הפשוטים והקלים ולאו דווקא המורכבים

האם הדבר הבא יהיה GOOGLE WAVE?

האם טכנולוגיה שהופכת להיות BUILD IN מוטמעת כל כך טוב והופכת לדבר שאנו לא שמים לב אליה, כלומר שקופה, היא הדבר הטוב ביותר.

אם אקח את דוגמת המלך הוא ערום, נראה לי שהמלך היה רוצים להיות מחובר לעמו, באופן אלחוטי, וללא צורך להירשם בשום רשת חברתית, כולם ידעו שהוא המלך, וכל המידע יזרום אליו ללא צורך בעזרים טקטיים נוספים, הרשת תנסה לנחש מהו המלך רוצה ובהתאם לכך חבריו והרשת עצמה תדע להציע לו את הדברים שאולי הוא חפץ ביקרם.

מצד שני כל הרשתות הללו הם סוג של רישות חברתי שחייבים לתחזק, כמו כל סוג של חברות, ואולי זה הופך במקום להיות בילוי, למעמסה ולמשהו יותר טכני …, למשהו שמבזבז זמן …

אנשים שכל 5 דקות מעדכנים את הסטטוס שלהם בטוויטר ו/או בפייסבוק, זה בסוף פוגע בפרודקטיביות וביעילות על חשבון דברים אחרים. אז נכון הרבה יישומים הם איטגרטיביים,

הפייסבוק מקושר לטוויטר והבלוג רשת המיידית, והרשת הזו לפייסבוק, הכל קשור להכל ובלחיצה אחת כל הרשת מתעדכנת …. אנחנו כבר במידע מיותר TOO MUCH INFO , וצריכים לדעת מה לסנן ומה להקפיץ כמידע בדרגת חשיבות "קריטית". 

הטכנולוגיה בשרות האזרחים

http://www.citizentube.com/

הקישור הנ"ל (http://www.citizentube.com/) מנסה לנצל את שירותי הטכנולוגיה (במקרה זה ה YOUTUBE ) והאפשרות הקלה לייצר תקשורת המונים מהירה וזולה ושל העברת ידע, תוכן דיגיטלי וויזואלי, ובאמצעותו ל"שנות את העולם".

דוגמא טובה לשימוש בטכנולוגיה למטרות אזרחיות, ניתן לראות כיום באיראן.

באמצעות ה YOUTUBE הועברו סרטי על מה שקורה מבחינה המפגינים, ואיך סרטון אחד יכול לחולל מהפכה. למרות הניסיון לצנזר מידע ברשת ע"י מדינות, גופי ביון, גופים עסקיים וכו', באמצעות הטכנולוגיה, והשיווק המהיר של מידע להמונים, באמצעות רשתות חברתיות, אמצעי העברת מידע כמו טוויטר, ו/או שימוש בטלפונים ניידים, ניתן להעביר אירוע חדשותי בזמן אמת, ניתן לדווח על מגיפה (חס וחלילה או על כל מידע שיכול לשקף בדיעבד או בזמן אמת מציאות כלשהי שעד כה לא ידענו לגביה ללא הקישוריות והמידיות שרשת חברתית יוצרת.

תקשורת המונים ושיווק דיגיטלי, היא כלי חזק, היוצרים מערכת אמינה של שיווק מפה לאוזן עסקי, אך מאידך יכולה לשמש "חרב פיפיות" ו/או יכולה לשמש זירה ללוחמה אלקטרונית ו/או דיסאינפורמציה.

המהפכה התקשורתית כבר מזמן כאן.

צריך לדעת להשתמש ברשת המידע בצורה נכונה, ולדעת את החסרונות שלה כדי לנצל טוב את היתרונות שלה.

יישומים לטוויטר:

אישה בהריון רוצה לשדר ברשת כל בעיטה של התינוק עוד כאשר הוא בבטן, בעלה סידר לה חגורה שמעבירה כל "בעיטה" לאות דיגיטלי שמשדר הודעה לטוויטר.

דיווח במהלך ניתוח מה השלבים ומצב החולה בזמן אמת.

יום שלישי, 16 ביוני 2009

מועדון לילה

http://www.mako.co.il/tv-moadon_layla

היום נפתחת עונה נוספת של התוכנית מועדון לילה.

כך מידי יום שלישי לפני התוכנית מסודרים, נפתח את הערב באוסף של דאחקות, בדיחות קרש ופינות שונות ומשונות.

לאחר ששניים מחברי הפנל בעונה הקודמת עברו לשבוע סוף (עופר שכטר, ואורי גוטליב) הצטיידה התוכנית בהנחיית ארז טל במצחיקנים חדשים ומנוסים.

מהעונה שעברה נשאר שי גולדשטיין, הוא חוזק באורנה בנאי שיש לה היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה עם ארז טל עוד מהעולם המופלא, ורק בישראל, ממשפחת קמיצ'לי הגיע ישראל קטורזה, והם מתחזקים במצחיקנים חדשים: עידו רוזנבלום ("נהג מונית הכסף"), לירון ויסמן (שחקנית הטלנובלות), ואבי נוסבאום (סטנדאפיסט ומצחיקן – זכור מ"קומיקאי נולד")

אז כל החבורה העליזה הזו תחמם את המסך עד להופעת הפרק של מסודרים …

יהיה מצחיק אז תבואו לראות (מקסימום תבכו מבדיחות הקרש)

לפחות זה מועדון לילה ללא עשן, ללא אלכוהול ואולי יש יגידו גם ללא קהל וללא טעם :)

קטע מהמיטב של העונה הקודמת

ישראל מתייבשת, בצורת והיטל מים

http://www.water.gov.il/

הרשות למים ולביוב בישראל הפיקה את הסרטונים שקראו לחסוך במים תחת הקמפיין - ישראל מתייבשת

למעלה משני שליש מכדור הארץ מכוסים מים.

כדור הארץ מתחמם, יש בצורת, ורצוי לשתות מים, כי הגוף צריך (70% מגופינו מכיל מים)

מדינת ישראל צורכת מים יותר מכמות מי הגשמים הממוצעת שלה, ולכן כמות המים בגרעון.

יתרה מזו למים יש עלות: ניתן לשאוב אותם ממי התהום, ניתן למחזר מי שתייה או מקלחת, ניתן לייבא מים מחו"ל (טורקיה לדוגמא) ו/או ניתן להתפיל בארץ http://lib.cet.ac.il/pages/item.asp?item=13094

קיימים מתקני התפלה בארץ (למשל אילת, אשקלון ופלמחים).http://he.wikipedia.org/wiki/התפלת_מים

לדעתי זהו הפתרון, לא צריך להיות תלויים במשאב כל כך חיוני בארצות אחרות, הפרמטר הכלכלי הכי חשוב הוא כמה עולה לייצר מ"ק מים.

כמו כן עוד לפי הסכמי השלום ישראל נותנת כמות מים לירדן.

הקמת תשתיות לוקחת זמן, התקציבים מאושרים רק כאשר יש שנות בצורת, ונזכרים שוב שמשק המים שלנו מוגבל ובגרעון.

רשות המים סיכמה את פעולותיה הביצועיות בנוגע למשבר המים בדף הבא:

http://www.water.gov.il/water/rsrc/promo/coping_matters.html

היטל מים עד סוף 2010

בינתיים כדי שנחסוך במים החל מ 1.7.09 נצטרך לשלם היטל מים אם משפחה בת 4 נפשות צורכת יותר מ  15 מ"ק. 20 ש"ח לכל מ"ק.

http://www.water.gov.il/hetel

קריאה נוספת

http://ecowiki.org.il/index.php?title=חוק_ההסדרים/היטל_בשל_מחסור_במים

חיסכון במים הוא חשוב לפי "חוק פרטו" כדאי היה לטפל בבזבזני המים ואח"כ באזרח הפשוט.

ובעצם האזרח הפשוט משלם על מחדלי העבר שהחליטו לא להחליט לפתח תשתית התפלת מים נאותה.

מעניין מה יממן הכסף שיתקבל מאותו היטל?

מים לדוד המלך

מבצעי הקיץ

הקיץ כבר כאן. מבחינת צרכנות הקיץ נפתח בשלל מבצעים, מבצעים בתחום מוצרי החלב, משקאות קלים, בתחום התרבות.

תיהנו, זה כדאי. מילה של ג. נועם :)

מבצע דנונה + נעלים

http://www.danone.co.il/details.asp

איסוף מכסי דנונה וקבלת הנחות בקניית נעלי ספורט ברשת מגה ו/או נעלים במתנה (שמרו על החשבונית) עד אמצע אוגוסט.

מבצע תנובה – דירה על חשבון הבית

http://www.mccanndigital.co.il/tnuva/onthehouse/

איסוף מוצרי תנובה – 10 מכסים ואולי תגרילו דירה.

מבצע קוקה קולה וילג'

http://village.cocacola.co.il/

מיועד לגילאי 15-18 בלבד

תיאטרון גשר – זוג כרטיסים בחודש יולי ב 100 ש"ח

לכבוד חגיגות המאה לת"א בחודש יולי. ההנחה היא עבור שורות 18-24 למבחר הצגות זוג כרטיסים ב 100 ש"ח. קוד הנחה 1314 כרטיסים בטלפן: 03-5157000

http://www.gesher-theatre.co.il/

תיאטרון הקאמרי – 1 + 1 ובנוסף קפה

קוד הנחה 1810 תקף עד 31.7.09

מעניין כמה עולה כרטיס אחד?

המותגים בעלי הפרסומות הטובות ביותר

http://www.themarker.com/tmc/article.jhtml?ElementId=skira20090614_1092526

ע"פ הכתבה שלושת המותגים, שהצרכנים חושבים שיש להם את הפרסומות הכי טובות בישראל לפי סדר בחירתם הינם:

1. שוקולד פרה 67%

2. קוקה קולה 66%

3. במבה 64%

הצרכנים ענו על מספר שאלות כאשר השאלה: מי מהמותגים יש את הפרסום הכי טוב בישראל.? הצרכנים ענו את בחירותיהם מתוך רשימה של 650 מותגים

* באחוזים מופיע שיעור הצרכנים שבחרו במותג

יום שני, 15 ביוני 2009

שדרוג כלכלי כזה והפסדנו הרבה כסף?

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000458464&fid=585

אחרי 61 שנים המשק הישראלי שהוגדר עד כה כמשק מתעורר ע"י MSCI יכול להיות ויוגדר (נדע זאת הלילה בחצות) החל מנובמבר 2009 כמשק מפותח. לפי הכתבה הנ"ל עליה וקוץ בה.

מצד אחד זה תעודת כבוד למשק וכלכלה הישראלית לגבי חוסנה הפיננסי.

מאידך שינוי הסטאטוס ממשק מתעורר למפותח יגרום ליציאה של כספים  רבים של משקיעים זרים. והכל בגלל שינוי המשקל של ישראל במדד המדינות המפותחות לעומת משקלה במדד המדינות המתעוררות.

כלומר כדאי להתעורר, זה אומנם "לא הגיוני" אבל לפעמים לא כדאי להיות יותר מידי מפותחים

MSCI החליטו בסוף לסווג את ישראל כמשק מפותח, הסיווג יכנס לפועל במאי 2010, וכנראה לטווח קצר המשקיעים הזרים שפועלים באמצעות תעודות סל וקרנות טכניות יוציאו הון ו/או יחליפו ידיים אך לטווח ארוך זה דווקא תעודת כבוד למשק הישראלי.

אז מהעדיף להיות ראש לשועלים או זנב לאריות?

יום שבת, 13 ביוני 2009

טלוויזיה אנלוגית בעולם דיגיטלי

לאחר שארה"ב כבר לא משדרת יותר בשיטה האנלוגית מגיעה השאלה הפשוטה מתי גם בארץ יסתיימו השידורים האנלוגיים (גם עלות השידורים עולה כסף רב בהשוואה לדיגיטליים וגם רמת הקרינה היא בעוצמה גבוהה יותר)

ניתן היה להחליף את השידורים הדיגיטליים באמצעות שידור קרקעי דיגיטלי DTT או באמצעות שידור לוויני ראו את הכתבה הבאה.

בסופו של דבר נבחרה השיטה הדיגיטלית הקרקעית, לוקח זמן עד שהתשתית נפרשת, עד אשר אנשים יקנו בקנייה חד פעמית את הממירים המיוחדים, עד אשר איכות השידור תהיה ברמה גבוהה.

המהלך הזה כמובן יפגע בהכנסות צפויות לחברות הכבלים והלוויין. והם נגד המהלך.

מצד אחד זה אמור להוזיל את חבילת התקשורת לכל בית אב מתשלום חודשי לתשלום חד פעמי. אך חלק גדול מהצרכנים יעדיף מגוון שידורים ולא מספר מצומצם של ערוצים.

לדעתי כעת במהלכי שיווק שתי החברות הנ"ל מנסים לבצע מהלכי חסימה במיקומים נקודתיים ולהציע הצעות תוך התחייבות בת שנתיים של קהל המנויים. כעת כאשר יש עדיין ערפל בשידורים, הם יוכלו לסנדל את הלקוחות להישאר עימם ולא לבצע נטישה המונית לטובת שידורי הדיגיטאליים החדשים.

לפי התכנון רק בסוף 2010 יסתיימו השידורים האנלוגיים וכעת הדיגיטלית היא בשלבי ניסוי

זהו ניסוי מעניין שיכול להצעיד אותנו קדימה וגם יפנה את התדרים (בסיום השידורים האנלוגיים) לדברים יותר הכרחיים.

יום חמישי, 11 ביוני 2009

איזה שיר?

ה YOUTUBE הפך לכלי של צפייה במדיה מגוונת: שירים, אופרה, טריילרים, ווידאו

הנה אוסף של שירים האהובים עלי:

טיפים וטריקים ל WINDOWS 7

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/default.aspx

מערכת הפעלה חלונות 7 תשוחרר ב 22 לאוקטובר 2009.

כאשר מערכת ההפעלה בעברית תצא ב 31 באוקטובר 2009.

הנה מספר טיפים/ טריקים שאני צובר ודואג לעדכן.

לאחר שהתקנתי את מערכת הפעלה WINDOWS 7 בקלות יתרה התחלתי לעבוד עימה.

להתנסות ולראות את ההתאמה של הדפדפן החדש, של תוכנות שפיתחתי האם יש עדיין תאימות (יש תוכנות שלא רצות בניסיון ראשון) בדיון זה ארכז מספר טיפים וטריקים שימושיים:

קבלת עזרה - F1

בכל מצב שצריכים עזרה, לחיצה על מקש F1 פותחת את חלון העזרה בו ניתן לחפש, לשאול ולקבל תשובה או מספר תשובות אפשריות לשאלותייך

מקשי הקיצורים שהיו שימושיים בחבילת יישומי אופיס לפונטים  ותווים (העתקה, מחיקה, שחזור, הגדלה/הקטנה) וכו' טובים גם ליישומים וקבצים על שולחן העבודה

שינוי גודל האייקונים בשולחן העבודה (CTRL+MOUSE WHEEL)

האייקונים הופיעו מאוד גדולים לטעמי, אבל זה שאלה של רזולוציית מסך.

בדומה לשינוי גודל פונט בחבילת היישומים אופיס לחיצה על מקש CTRL + גלגלת העכבר

מגדילה או מקטינה את גדלי האייקונים בשולחן העבודה בהתאם לכיוון שינוי גלגלת העכבר.

שחזור קובץ מחוק – CTRL +Z

מחקתם קובץ בטעות ואתם רוצים לשחזר? סביר שהקובץ הועבר לסל מחזור

(במידה ולא לחצתם על הצירוף SHIFT+DELETE שמחק את הקובץ ללא שימוש בסל מחזור)

כדי לשחזרו לחצו על צרוף המקשים CTRL+Z והקובץ האחרון שמחקתם ישוחזר

העברה חוזרת לסל מחזור של הקובץ המחוק תתבצע ע"י צירוף המקשים CTRL +R

ביצוע בדיקות מקדימות של התשתית הארגונית

מומלץ מאוד לגבי תאימות של היישומים הקיימים למערכת חלונות  החדשה, ניתן לעשות זאת בסביבה וירטואלית. ראו את הקישור הבא:

http://technet.microsoft.com/en-us/solutionaccelerators/dd537566.aspx

מחשבים רבים בעולם (גם חדשים הנקנים בימים אלו) פועלים על בסיס מערכות הפעלה ישנות יותר מחלונות ויסטה, העובדה הזו נכונה הן לארגונים והן למחשבים הביתיים

כאשר חלונות 7 תצא עוד בשנת 2009, יקפצו מדרגה (וידלגו על מערכת ההפעלה VISTA) רבים מן המחשבים, חלק מהיישומים אולי לא יפעלו (ואז יצטרכו לנסות להפעילם באמצעות אמולציה לסביבת עבודה חלונות מתאימה XP או ויסטה) אך עדיף היה לבדוק את היישומים החשובים שלכם האם הם פועלים בסביבה החדשה.

אומנם חברות גדולות ויישומים רבים במעמד היציאה יוציאו (וחלק כבר הוציאו) תוכנות התומכות במערכת ההפעלה החדשה. אך עדיין יש יישומים עתיקים מאוד (יש כאלו שעובדים עדיין על חלונות 2000 או סביבות מוקדמות יותר) אז אולי אין סיבה שנראית לעין שהם יתקדמו לגרסה החדשה, אך עדיין שווה לבדוק מבעוד מועד את היישומים החשובים ולבצע תכנון מסודר אם כדאי ומתי כדאי להחליף ולעדכן את מערכת ההפעלה.

הבלוג של חלונות 7: http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/default.aspx

ולמפתחים:

http://windowsteamblog.com/blogs/developers/default.aspx

אתר הטיפים של  http://blogs.microsoft.co.il/win7il/

אתר הטויטר הישראלי:http://twitter.com/win7il

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/

Twitter: http://twitter.com/MSWindows

שאלות ותשובות (באנגלית) :

http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/GettingReadyforWindows7/threads?filter=answered

המדריך השלם לקיצורי דרך של חלונות 7:

http://windows.microsoft.com/en-US/Windows7/Keyboard-shortcuts




יום רביעי, 10 ביוני 2009

חכם בשמש – פרסומות חינוכיות

אני אוהב פרסומות חינוכיות (קסדה ראש טוב למשל, מקליק מי שמקליק ראשון), שיר קליט, מסר קצר, והכול חינוכי בלי שהאנשים שמים לב לכך, הלחץ של הקטנים משפיע לחיוב על המבוגרים.

הקיץ כבר התחיל. השמש יוקדת, יש לנו הרבה חכמים למיניהם: חכם חנוכה, וסתם חכם על חלשים, הכי חשוב עכשיו זה להתמגן בפני השמש.

והאגודה למלחמה בסרטן בשיתוף ערוץ הילדים לימדה באופן קליט למדי למה יש צורך באמצעי הגנה ביציאה מחוץ לבית: קרם נגד קרינה, כובע, מים, משקפי שמש וכו'.

חשוב לזכור מתי השעות החמות ומומלץ לצאת לפעילות הכיף בשעות הערב או הבוקר המוקדמות.

 

אין כמו במבה – במבה בראי הפרסומות

חטיף הבוטנים המזוהה כל כך עם אוסם במשך יותר מ 4 עשורים, עבר מהפכים בשלל הפרסומות של המותג. מאריזה משעממת בצבע כתום בעבר (הקיימת גם כיום) לאריזת יום הולדת/ אריזות קטנות ואריזת ג'מבו וכמובן לאריזת ילד הבמבה

ילד הבמבה שהוא די אגואיסטי, "לא נותן לא מחלק, … כי אין כמו במבה …" הופך להיות ילד נהנתן לא קטן, הוא מבקר במסעדות, בג'ונגלים, בהוליווד, ובכלל הוא עושה כיף חיים ואפילו הפך להיות נושא של מספר משחקי מחשב. הנה ליקטתי שלל פרסומות בהם הוא הופך מדמות דו ממדית מצוירת לדמות תלת ממדית דעתנית עם רצון אחד לאכול ….

במבה במסעדה

מדמות מצוירת דו מימדית ילד הבמבה הופך לתלת מימדי ולמעשה משחק אותה קופידון ועוזר ליהודה לוי בכיבוש נערה

במבה בהוליווד

היותו סלב, הופכת את ילד הבמבה שלנו בפרסומת לכוכב הוליוודי שמתגעגע לבמבה שלו

במבה מפלצת

בפרסומת הזו עדיין ילד הבמבה רוצה לפתח ביטחון עצמי לעופר שכטר במלחמתו במפלצת. וממש יוצא להם מחזמר כולם רוקדים ושרים בסוף. העיקר שיש במבה.

במבה ופעלולי האופניים

ילד הבמבה הופך להיות ילד אקסטרים, עם פעלולי אופניים.

המוטיב ו/או המסר החינוכי החוזר בכל הפרסומות הוא פיתוח בטחון עצמי, לאתגרים, (ואולי לשומנים לאחר שאוכלים הרבה במבה)

לבמבה היו וישנם הרבה מתחרים:

שוש – שטראוס עלית

פרפר נחמד – תלמה

ועוד כמה סוגי מוצרים חליפיים עם שמות מותג שונים של יצרנים שונים.

יש כאלו שאין כמו במבה (ובמיוחד במבה אדומה)

מבחינה קלורית – זה ממש פצצת בוטנים כתומה

שיהיה לכם יום כתום ובתאבון

המרוץ למיליון – גרסת המציאות

מחר, ישודר פרק הגמר של תוכנית הריאליטי, המרוץ למיליון הראשונה. זה היה מרוץ בינלאומי יפה מאוד, הזוגות היו כל הזמן בתנועה, היה לחץ, אומץ, אימה, רגעי אושר ורגעי שמחה, רגעי שפל ובכלל זה נראית חוויה ענקית והכל עטוף בנופים מדהימים ובמשימות שונות.

הבוקר בגב העיתון קראתי את הכתבה "המרוץ למזרון", מקרה אמיתי ומצער, בו בת קונה בהפתעה מזרן חדש לאימא וזורקת את המזרן הישן לרחוב, מה שמתברר לה לאחר מכן שבתוך המזרן היה טמון מיליון דולר במזומן. נכון לזמן כתיבת הבת מחפשת את המזרן באתר הפסולת עם עזרת עובדי מתקן מיון האשפה, והיא עדיין לא מצאה אותה.

בטח עכשיו יבואו מיליון ישראלים בחיפוש אחר המטמון.

יום שלישי, 9 ביוני 2009

חדשנות טכנולוגית – היריד של מיקרוסופט

http://www.visitthinknext.com/

כאדם שאוהב טכנולוגיה וחדשנות, זה כיף לראות טכנולוגיה וחפיצים GADGETS בשלב מוקדם, לחשוב איך פיתחו את המוצר החדשני, האם המוצר יצליח? ואיך המוצר הטכנולוגי והחדשני יתפתח עוד מספר שנים.

ב 28.06.09 חברת מיקרוסופט מארגנת יריד שכזה, כחלק מהאירוע יישא נאום ריי אוזי, הארכיטקט התוכנה הראשי של חברת מיקרוסופט, בנושא הטכנולוגיות הבאות של מיקרוסופט

 

אני בטוח שיהיה מעניין

להיות נערה 2009 תערוכת צילומים וצעדת נשים

http://www.bat-yam.muni.il/VF/ib_items/3929/neara2009.pdf

בסופשבוע הקרוב תארח בת ים "סופשבוע של העצמת נשים"

בתאריכים 11-13 בחניון נורדאו בבת ים תוצג תערוכת צילומים בנושא "להיות נערה 2009"

בנוסף ביום שישי הקרוב 12.06.09 החל משעה 09:00 יערך האירוע של צעדת נשים על חוף בת ים, צעדה שהפכה למסורת והיא נערכת השנה הרביעית ברציפות.