יום חמישי, 18 ביוני 2009

שיווק למוצר שעדיין לא על המדף

המוצר עובר תהליכים רבים (אריזה, תקינה, ייבוא, שחרור מהמכס, הפצה וכו') עד אשר ניתן לקחת אותו מהמדף לשלם ולחזור איתו הביתה.

לפעמים נוצרים מצבים אבסורדים של מוצרים שמשווקים עוד בטרם בכלל הם עתידים להימצא על המדף בתקופה מהטווח המיידי ו/או בטווח הקצר.

למשל בתחום התוכנה ישנם תוכנות כדוגמת (חלונות) שמשווקת עוד טרם זמנם.

בתחום הספרים, יש ספרים, שנמכרים הרבה זמן לפני שהסופר סיים ללחוץ על המקש שמור של הגרסה הסופית, ולגבי ספרים פופולאריים כגון סדרת הארי פוטר הם הופכים לרבי מכר במהדורה הראשונה שלהם עוד לפני שהודפסו.

כך גם בדיסקים של אומנים ולהקות ידועות, ואף במופעים.

כאשר הייתי נער, בימים שעוד הערוץ המסחרי היה צעיר. הייתה פרסומת לבשר בקר צעיר בשם "עגל רך", הפרסומת הייתה חדשנית, צעירה וקצבית, עם מסר קליט. אנשים נהרו למרכזי הקניות וחיפשו את המוצר בקצביות השכונתיות וברשתות השיווק ואיין אף אחד לא ידע דבר לגבי אותו מוצר.

הפרסומת שרצתה לעודד אכילת בשר בקר לא כיוונה למוצר ספציפי ועלתה בשיעורה על ציפיות המפרסמים, היה לפתע צורך להמציא "מוצר כזה" עם מיתוג ומדבקה של "עגל רך", אחרי מספר ימים, המרכולים היו מלאים עם המוצר החדש, מוצר בשר עם מדבקה של הפרסומת.

הנה כמה פספוסים מאותה פרסומת (החל מדקה 05:30)

היום קראתי בעיתון שסדרת מזגנים "טורנדו" עדיין נמצאת במכון התקינה (עוד כשבוע היא תותר למכירה), והיא כבר משווקת שבועיים בטלוויזיה, כיום הציפיות של הצרכנים עלו מדרגה, הם רוצים את המוצר שהם רואים בטלוויזיה, באינטרנט או בקטלוג עם זמן אספקה מהיר של עד שבוע ימי עבודה. הבאז המהיר יוצר צורך להקדים אחרים, ולספק את הצורך בקניה כאשר סיבת הקנייה היא רגשית ובעיקרה ולא קניה שכלתנית.

הנה MAKEOFF של הקמפיין הקודם של "טורנדו"

אין תגובות: